تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تانک‌ها مهرآباد را محاصره کردند

دولت بختيار برای جلوگيری از ورود امام خمینی (ره) به کشور، تمهیداتی ویژه اندیشید.

تانک‌ها مهرآباد را محاصره کردند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فرار محمدرضا شاه از خاک کشور و با گذشت فراز و نشیب‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، کم کم فجر و ظفر ملت ایران پدیدار شد.

شاه خائن، پس از جنایت‌های بیشمار حکومت پهلوی و به خاک و خون کشیدن خیل عظیمی از مردمی که پشت سر ولی فقیه زمان خود ایستاده بودند، زمانی که دید حتی حمایت بیگانگان هم نمی تواند حکومتش را حفظ کند، از کشور گریخت.

چهارم بهمن ماه 1357

زمانی که خبر بازگشت حضرت امام خمينی (ره) به کشور قوت گرفت. دولت بختيار، برای جلوگيری از ورود امام، به کليه شرکت‏‌های هواپيمايی بين المللی اعلام کرد که به تهران پرواز نکنند. علاوه بر اين به دستور بختيار، تعداد زيادی تانک و زره‏‌پوش در فرودگاه مهرآباد تهران مستقر شدند تا از ورود امام به ميهن اسلامي جلوگيری نمايند. همچنين کليه فرودگاه‏‌های کشور برای سه روز بسته اعلام شد و در نتيجه، نزديکان امام راحل اعلام کردند، به مناسبت بسته بودن فرودگاه‏‌ها، سفر امام به تهران، دو روز به تعويق افتاد.

عکس‏‌العمل مردم در برابر اين عمل بختيار به حدی شديد بود که دستور بختيار ظرف چند روز لغو شد. شاپور بختیار طی نطقی در مجلس شورای ملی گفت: من هیچگاه سنگر قانون اساسی را ترک نخواهم کرد. وی افزود در جلسه دیشب هیات دولت مشکلات را برای همه وزیران گفتم و خواستم که نظر بدهند. همه آنها به طور دسته جمعی و یک به یک گفتند: یا ما می‌میریم و یا از قانون دفاع می کنیم.

ده‌ها هزار نفر از مردم به ويژه شهرستانی‌هايی كه از چند روز پيش برای استقبال از امام (ره) به تهران آمده بودند، در اطراف فرودگاه اجتماع كردند. كميته برگزاری مراسم استقبال، مسير حركت امام خمینی (ره) را مشخص كرد. كاركنان اعتصابی راديو و تلويزيون ملی ايران، درباره پخش مراسم ورود امام راحل با مديرعامل تلويزيون و وزير اطلاعات به تفاهم رسيدند. بر اساس برنامه تنظيمی، سه دستگاه فرستنده سيار در فرودگاه، خيابان‌های مسير حركت و بهشت زهرا (س) مستقر ‌شد. جريان عزيمت امام به وسيله ماهواره دريافت شد و از طريق راديو و تلويزيون به صورت مستقيم پخش شد. كاركنان اعتصابی، از اين روز برای اطمينان از كار دستگاه‌ها به محل كار خود بازگشتند و در قسمت‌های مربوطه، مشغول به كارشدند. كميته تنظيم اعتصابات، از كاركنان پست، تلگراف، مخابرات و همچنين از كارمندان ايزايران (خدمات رايانه ای) درخواست كرد كه به اعتصاب خود پايان دهند تا امور پستی و تلفنی مردم انجام گيرد و از تأخير در پرداخت حقوق كارمندان جلوگيری شود.

گزارش از الهام قبادی

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تانک‌ها مهرآباد را محاصره کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..