تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم در پیرانشهر +تصاویر

ساعت: 14:26 منتشر شده در مورخ: 1395/11/04 شناسه خبر: 1014512

مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم از شهرستان های پیرانشهر و اشنویه دیشب در سالن انقلاب شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرد پیام،دیشب افتتاحیه مسابقات جورابین که یک بازی بومی محلی منطقه ای است با حضور ٦٤ تیم  در 16 گروه 4 تیمی که ۳ تیم از اشنویه و بقیه از پیرانشهر و حومه در سالن انقلاب شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

دراین مراسم خالیدنجمی عضوشورای اسلامی پیرانشهر گفت: بازی بومی محلی گنجینه ای کهنی هستند که میراث ابا واجدادی ماها هستند، دربازی جورابین مسئولیت پذیری، هم افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری در وجود دارد.

وی اظهار کرد:  متاسفانه درحال حاضربازی های کامپیوتری وتلویزیونی باعث فراموشی و انزوای این بازی های اصیل شده اند واحیای بازی های بومی ومحلی می تواند درشناساندن فرهنگ قدیم و اصیل ما و همچنین پیوند نسل جدید با نیاکان مان بسیار مفید باشد.

عضوشورای اسلامی شهربابیان اینکه فرهنگ وتمدن هرنسلی نشات گرفته از آداب وسنن نیاکان وپیشینیان آن می باشد و پایه واساس اجتماعی فرهنگی و اعتقادی هرملتی ریشه دراعتقادات و مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم آن منطقه دارد، متاسفانه تغییر در شیوه زندگی مردم، گسترش شهرنشینی و صنعتی شدن و پیدایش فناوری های نوین بسیاری از بازی های سنتی را منسوخ کرده یا به حاشیه رانده است.

درپایان خالیدنجمی گفت: می طلبد که آموزش این بازی ها از همان سنین کودکی و نوجوانی که ظرفیت یادگیری قوی وجود دارد صورت گیرد و بازی های بومی و محلی تاثیرات روحی و روانی و تربیتی برروی نوجوانان و جوانان دارد.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم افتتاحیه مسابقات جورابین با حضور 64 تیم در پیرانشهر +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..