تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم چقدر است؟

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سهم این دانشگاه در تولید علم کشور توضیح داد.

علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سهم دانشگاه آزاد در تولید علم عنوان کرد: در سال های اخیر رقبای این دانشگاه زیاد شده اند، اما با این وجود هیچ دانشگاه خصوصی دارای کیفیت دانشگاه آزاد آن هم با حدود پنج میلیون فارغ التحصیل نیست.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه معجزه و دستاورد انقلاب است که به صورت نهادی خودجوش از محل شهریه های دانشجویان توانسته به چنین عظمتی در سطح کشور دست یابد.

به گفته وی، بهره گیری موثرتر از امکانات و ظرفیتهای موجود در دانشگاه آزاد نیازمند پیاده سازی الزامات جدید در تمام جهات است که در حوه علوم پزشکی به تدریج آغاز شده و ارتقا پیدا کرده است.

ابطحی در ادامه سخنانش افزود: طبق محاسبات و برنامه های حاصل شده تاکنون 40 درصد سهم تولید علم در کشور از آن دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس داده‌های پایگاه علمی "تامسون رویترز" سهم کل مقالات کشور در بازه زمانی 2013 تا امروز به میزان 43 درصد بوده ولی سهم دانشگاه آزاد اسلامی در همین بازه زمانی 53 درصد است؛ بدین معنی که سهم دانشگاه نسبت به کل کشور در انتشار مقاله در این بازه زمانی 10 درصد بیشتر است.

گفتنی است؛ با توجه به گزارش پایگاه علمی web of science در سال 2015 سهم دانشگاه آزاد اسلامی از کل تولید علم کشور 18.7 درصد و در سال 2016 این عدد به 19.9 درصد رسیده است. بر همین اساس، کمیت تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 تعداد هفت هزار مقاله و در سال 2016 تعداد هفت هزار و 521 مقاله اعلام شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..