تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدبینی خانواده همسرم آرامش مان را گرفته است

سلامت نیوز-*راهله فارسی: یکی از نکات مهم در زمان مواجه شدن با دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک، مدیریت احساسات و هیجانات ناخوشایند است چرا که اگر نتوانید مدیریت خوبی بر احساسات خود داشته باشید، احتمال برخوردهای ناپخته و به دور از رعایت ادب و احترام هم زیاد می شود. پس پیش از انجام هر اقدام دیگری سعی کنید روشی مناسب برای مدیریت احساسات تان بیابید تا به این ترتیب مانع فوران احساسات ناخوشایند و برخوردهای نادرست شوید.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: جوانی هستم در آستانه چهل سالگی، با تحصیلات دیپلم و شغل آزاد. داماد خانواده ای تقریبا هم سطح خودم شده ام ولی متاسفانه درخواست های مکرر طلاق خانواده همسرم زندگیمان را با داشتن دو فرزند به مشکل کشانده است. من و همسرم مشکلات مالی فراوانی را طی کردیم و الان تمکن مالی و پس انداز فراوانی داریم ولی بدبینی و تکبر خانواده همسرم باعث شده هیچ آرامشی برایمان نماند و کوچک ترین اعتراضی از جانب خانمم به پدرش، باعث می شود بگویند که شوهرت آموزشت داده و برای خواهرانت باید مراقب باشیم که شبیه ازدواج تو نشود.

پاسخ مشاور:
شما یک زندگی مستقل دارید و همسرتان هم این زندگی را دوست دارد و حتی با خانواده خودش به دلیل حفظ این زندگی می جنگد و خیلی جای خوشحالی دارد که همسرتان حامی شماست. این امر کار شما را برای رهایی از دخالت ها آسان تر می کند. در ادامه مواردی را برای کمتر شدن دخالت خانواده همسرتان در زندگی تان می گویم.


ناپخته برخورد نکنید
یکی از نکات مهم در زمان مواجه شدن با دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک، مدیریت احساسات و هیجانات ناخوشایند است چرا که اگر نتوانید مدیریت خوبی بر احساسات خود داشته باشید، احتمال برخوردهای ناپخته و به دور از رعایت ادب و احترام هم زیاد می شود. پس پیش از انجام هر اقدام دیگری سعی کنید روشی مناسب برای مدیریت احساسات تان بیابید تا به این ترتیب مانع فوران احساسات ناخوشایند و برخوردهای نادرست شوید.


ساعات حضور را کاهش دهید
ساده ترین راه برای کم کردن میزان دخالت ها، تنظیم روابط به اندازه و معقول است. اگر می بینید میزان دخالت ها بسیار زیاد است و از سویی امکانش را دارید، میزان زمان حضور در خانه آن ها را کاهش دهید البته نه این که دفعات را کم کنید، بلکه فقط می توانید زمان هر بار حضور را کاهش دهید.


فقط نقاط ضعف را نبینید
گاهی اوقات دلخوری ما از برخی رفتارهای ناخوشایند خانواده همسر، آنچنان ما را تحت تاثیر قرار می دهد که به کل، یادمان می رود که آن ها ویژگی های مثبتی هم دارند. فهرستی از ویژگی های مثبت خانواده همسرتان تهیه کنید تا حتی در بدترین شرایط هم یادتان باشد که آن ها هم مانند شما در کنار نقاط ضعف شان، ویژگی های مثبتی دارند. داشتن قضاوت منصفانه در این مورد هم در کوتاه مدت به شما کمک می کند تا راحت تر راه حل را بیابید.


همسرتان این گونه با خانواده اش صحبت کند
اگر راهکارهایی که تا به حال استفاده کرده اید مثمر نبوده، بهترین گزینه صحبت کردن همسرتان با خانواده اش در این باره است؛ البته اگر همسرتان می خواهد با خانواده خود درباره چنین موردی صحبت کند؛ بهتر است به چند نکته در این زمینه توجه داشته باشد. اول - در زمان عصبانیت این کار را انجام ندهد. دوم - در زمان صحبت حتما به ویژگی های مثبت آن ها اشاره کند و بگوید قدردان زحمات شان است. سوم- توضیح دهد برخی برخوردهای آن ها با وجود نیت خوب شان موجب سوء تفاهم شده است. چهارم- این موارد را به صورت مشخص و با تعیین مواردی که به نظر شما دخالت بوده است، توضیح دهد. پنجم - در زمان صحبت به هیچ عنوان آن ها را تهدید به قطع رابطه یا برخوردهای دیگر نکند و البته در هر شرایطی احترام شان را نگه دارد و در آخر، هیچ وقت از قول شما و این که ناراحت شده اید با والدین خود صحبت نکند.

*مشاور




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدبینی خانواده همسرم آرامش مان را گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..