تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرجعیت علمی دانشگاه با گوشه‌نشینی ایجاد نمی‌شود

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره شرایط مرجعیت علمی و آثار منفی گوشه‌نشینی دانشگاه‌ها توضیح داد.

مرجعیت علمی دانشگاه با گوشه‌نشینی ایجاد نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم محمد مهدی طهرانچی، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و معارفه دکتر صدوق سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حکمرانی جدید امروز باید با ابزار دانش حکمفرمایی کرد و با حفظ ارزش ها در مجامع بین‌المللی حضور یافت.

احمدی ادامه داد: ژاپن با وجود مصیبت‌هایی که از سوی آمریکا در زمینه بمب هسته‌ای متحمل شد، با آمریکا در شعار مخالفت نمی کند، بلکه در عمل تمام محققان ژاپنی در زمینه‌های علمی و اقتصادی مثل ناسا، محصولات پاناسونیک و غیره ورود پیدا کرده و به نوعی حکمروایی می کنند.

احمدی اضافه کرد: ما امروزه باید در کنار شعار با عمل به جنگ با ابرقدرت برویم و با فکر و برنامه ریزی ابزارهای نوین را برای حکمروایی ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: ما امروزه برای اعتبار بخشی علمی مجبوریم به مقاله‌های علمی، حق اختراع و مجامع علمی ورود پیدا کنیم. از طرفی باید با حفظ ارزش های ایرانی اسلامی در دانش جهانی حرفی برای گفتن داشته باشم.

دبیر کل شورای عتف افزود: طبق آمارهای موجود، رشد علمی کشور مطلوب است که این حرف شعار ما نیست و استنادات علمی جهانی این مهم را نشان می دهد.

وی گفت: نباید در محیط دانشگاه افتخارات خود را به ضدارزش تبدیل کنیم بلکه باید در محیط دانشگاه با مشارکت فعال دانشجو، استاد و کارمند در محیطی پر از نشاط و پویایی به دنبال خلاقیت و نوآوری باشیم.

احمدی اظهار داشت: حکومت بر دانشگاه و عالمان سخت است و باید از ابزار مدیریت دانشگاهی در دانشگاه استفاده کنیم و با عقل اجتماعی به مسائل دانشگاهی بنگریم.

دبیر کل شورای عتف افزود: امیدواریم رویکرد دانشگاه شهیدبهشتی با خلاقیت، نوآوری و حضور مستمر در عرصه های بین المللی همراه باشد.

وی ضمن تقدیر از خدمات رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی دکتر طهرانچی خواستار توفیق ایشان و موفقیت برای دکتر صدوق سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرجعیت علمی دانشگاه با گوشه‌نشینی ایجاد نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..