تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، خدمات و کشاورزی

رساله‌های ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها می‌تواند با ایجاد اشتغال و رفع مشکلات به رشد و تعالی کشور منجر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر صدوق ریاست جدید دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تکریم و مرافعه ریاست دانشگاه شهید بهشتی در جمع کارکنان و معاونین وزارت علوم و سایر دانشگاهیان گفت: دانشگاه امروز باید با ارتباط با صنعت، خدمات و کشاورزی و جهت دهی رساله‌های دانشگاهی و رفع مشکلات کشور حرفی برای گرفتن داشته باشد. 

وی ادامه داد: اگر دانشجو با روان علمی به کمال برسد دچار دل‌زدگی نمی‌شود و با اولین فراخوان کشور را ترک نمی‌کند. 

صدوق با بیان اینکه کمال دانشجو در کلام و عمل اساتید و دانشگاهیان است، افزود: برخی می‌گویند رشته‌هایی دانشگاه را به فضای امنیتی بدل کرده است اما ما در فضای مطلوب و برآورده شدن خواسته‌های دانشجویان به دنبال فضای پر نشاط و پویا هستیم. 

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: با توجه به توسعه فضاهای مجازی، بسیاری از کتاب فروشی‌ها غیر فعال شدند اما باید بگوییم فضای مجازی علم‌پروری نمی‌کند و نباید دانشجو درگیر این فضا شود زیرا در وضع کتابخوانی آمار خوبی نداریم هر چند که در حوزه ‌های علمی شاهد شتاب علمی خوبی بوده‌ایم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نباید بگذاریم دانشگاه‌ها از رتبه بندی جهانی نزول پیدا کنند بلکه باید امروز دانشگاه‌ها در سطوح بین المللی رقابت کنند و تنها به مقالات ISI بسنده نکنند. 

صدوق اضافه کرد: بسیاری از مسائل کشور در حیطه فنی و اجتماعی دچار مشکل بوده که با جهت دهی رساله‌های دانشگاهی ارتباط دانشگاه و رساله‌های دانشگاهی در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در صدد رفع مشکلات هستیم. 

وی عنوان کرد: در بحث ارتقا نیازمند 2 مقاله اجباری هستیم اما هنوز جای مقاله با زبان فارسی خالی است و در بحث پژوهش و آموزش انحرافاتی به چشم می‌خورد که باید به فکر رفع آن باشیم. 

وی افزود: مشتری دانشگاه‌ها دانشجویان هستند و باید به آنها انگیزه دهیم و با استقبالی که از سوی خانواده‌ها در ورود فرزندانشان به دانشگاه می‌بینیم باید از این فرصت استفاده کنیم و از دل‌زدگی و افسردگی و از مهاجرت دانشجویان به خارج پیشگیری کنیم. 

گفتنی است؛ مراسم تکریم دکتر طهرانچی سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و معارفه دکتر صدوق سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاهیان ظهر امروز در تالار ابوریحان برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، خدمات و کشاورزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..