تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برف و کولاک در راه است؛ مراقب باشید!

مرتضی سلیمی در گفتگو با فارس، ضمن اشاره به وقوع برف و کولاک در 10 استان کشور گفت: طی سه روز گذشته بیش از 150 دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی سه روز گذشته 10 استان آذربایجان غربی،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ خراسان شمالی،‌ خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مازندران درگیر برف و کولاک شده است. همچنین مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در روز دوشنبه برای شمال شرق بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود که در بعدازظهر دوشنبه ضمن کاهش قابل توجه دما در شمال شرق و شرق کشور کاهش بارندگی گاهی با وزش باد شدید در این مناطق رخ خواهد داد. رئیس مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا نیز گفت: در حال حاضر در اغلب محورهای مواصلاتی استان‌های خراسان رضوی، اصفهان (نائین - اردستان)، خراسان شمالی (جنگل گلستان، بجنورد، گردنه امین‌الله)، زنجان (زنجان - طارم)، کرمان (کرمان-بم، کرمان-سیرجان در محدوده خانه سرخ رفسنجان)، گلستان (خوش‌ییلاق و تسکستان)، مازندران (هراز-فیروزکوه-کندوان)، گیلان (اصالم - خلخال) بارش برف را شاهد هستیم.

مرتضی سلیمی در گفتگو با فارس، ضمن اشاره به وقوع برف و کولاک در 10 استان کشور گفت: طی سه روز گذشته بیش از 150 دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده است. وی افزود: در این مدت 19 محور مواصلاتی توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شده و 107 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات از انتقال یک مصدوم به مرکز درمانی خبر داد و اعلام کرد: در این مدت 740 نفر امدادرسانی شده و 156 دستگاه خودروی گرفتار در برف توسط 28 تیم عملیاتی رهاسازی شده است.

هشدار درباره مواج بودن خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفتگو با ایسنا، افزود: همچنین دوشنبه صبح در سواحل دریای خزر بارش به طور پراکنده تداوم یافته و به تدریج قطع خواهد شد. وظیفه همچنین در مورد وضعیت آب و هوا در روز سه‌شنبه نیز گفت: در این روز کاهش فشار بر روی سواحل دریای خزر مخصوصا استان گیلان، وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما رخ خواهد داد. همچنین شدت بارش در روز دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان وجود دارد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در روز دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز مواج هستند. همچنین در روز چهارشنبه وضعیت دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

افت دمای شهر تهران با توجه به حادثه پلاسکو

احد وظیفه در رابطه با وضعیت دمای سه روز آینده تهران کاهش دما را به ترتیب در روز دوشنبه 2 درجه بالای صفر، سه شنبه 1درجه بالای صفر و چهارشنبه هم صفر درجه سانتیگراد اعلام کرد.

مه‌گرفتگی و بارش برف و باران در بیشتر جادهای کشور

رئیس مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا در گفتگو با مهر، از مه‌گرفتگی، بارش برف و باران در بیشتر محورهای کشور خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی گفت: در حال حاضر در اغلب محورهای مواصلاتی استان‌های خراسان رضوی، اصفهان (نائین - اردستان)، خراسان شمالی (جنگل گلستان، بجنورد، گردنه امین‌الله)، زنجان (زنجان - طارم)، کرمان (کرمان-بم، کرمان-سیرجان در محدوده خانه سرخ رفسنجان)، گلستان (خوش‌ییلاق و تسکستان)، مازندران (هراز-فیروزکوه-کندوان)، گیلان (اصالم - خلخال) بارش برف را شاهد هستیم.

رحمانی همچنین افزود: علاوه بر بارش برف در حال حاضر بارش باران نیز در استان‌های خراسان جنوبی، شمال استان کرمان، گلستان، مازندران، هرمزگان، فارس، گیلان، ایرانشهر- خاش در استان سیستان و بلوچستان، کاشان-قم در استان اصفهان، یزد-راک در استان یزد آغاز شده است.

وی با اشاره به مه‌گرفتگی برخی از محورهای مواصلاتی کشور نیز اظهار داشت: در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد محور یاسوج - شیراز و یاسوج-بابامیدان، خراسان رضوی محور مشهد-نیشابور و مشهد-تربت حیدریه، خراسان شمالی محور بجنورد-آشخانه و بجنورد-اسفراین، خراسان جنوبی محور بیرجند-سربیشه، استان یزد محور یزد-راک، استان قزوین محور قزوین-کرج، استان کردستان محور سقز-بوکان، استان کرمان محور شهر بابک-انار شاهد مه‌گرفتگی هستیم.

رئیس مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا تأکید کرد: با توجه به شرایط آب‌و هوایی اخیر تردد در محورهای یاسوج - شیراز و یاسوج - بابامیدان و محور اصالم به خلخال در استان گیلان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رحمانی افزود: همچنین با توجه به ادامه بارش در امروز و دو روز آینده محورهای مواصلاتی در استان آذربایجان غربی، بخش جنوبی استان کرمان، زنجان، شمال سیستان و بلوچستان، لغزنده هستند که بر همین اساس توصیه می‌شود رانندگان هنگام تردد از مناطق کوهستانی زنجیره چرخ و تجهیزات ایمنی را با خود به همراه داشته باشند.

وی تأکید کرد: کاهش سرعت وسایل نقلیه، روشن کردن چراغ خودرو و موتورسیکلت حتی در طول روز، رعایت فاصله جانبی و استفاده از خط‌های میانی و کناری جاده‌ها جهت طی کردن مسیر و روشن کردن چراغ‌های مه‌شکن در مواقع مه‌گرفتگی از سوی رانندگان نکاتی است که رانندگان هنگام تردد در محورهای ذکر شده بایدمد نظر قرار دهند.

رئیس مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا در رابطه با آخرین وضعیت ترافیکی نیز بیان کرد: در حال حاضر ترافیک صبحگاهی را در بخش داخلی و ورودی کلانشهرها شاهد هستیم.

جاده هراز امروز و فردا مسدود است

به گزارش ایلنا، جاده هراز به علت اجرای عملیات راهسازی در تونل شماره ۹، از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز و فردا مسدود است.
ممنوعیت تردد در جاده کندوان از ساعت ۲۰ تا ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد تا سه شنبه ادامه دارد. محورهای بزمان-دلگان، چاهان-زرآباد، نیکشهر-بنت، فنوج-رمشک، دلگان-ایرانشهر و دهگان-زهکلوت در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه تا اطلاع ثانوی مسدود است.
محورهای چابهار محدوده روستای کاشی و جاسک-میناب محدوده روستای گروک در استان هرمزگان به دلیل آبگرفتگی تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برف و کولاک در راه است؛ مراقب باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..