تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متن سخنرانی جابری انصاری در نشست آستانه

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در افتتاحیه نشست آستانه، سخنرانی کرد.

متن سخنرانی جابری انصاری در جلسه افتتاحیه کنفرانس آستانه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
عالیجناب، غیرت عبدالرحمن اف، وزیر خارجه جمهوری قزاقستان
روسا و اعضای محترم هیاتهای شرکت کننده
خانم ها و آقایان

مایلم سخنانم را با سپاسگزاری از دولت و ملت بزرگ قزاقستان و قدردانی از مهمان نوازی گرم ایشان از هیاتهای شرکت کننده آغاز کنم. وقتی در قزاقستان، سرزمین زادگاه معلم ثانی فارابی حاضر می شویم، گویی به سرزمین خود وارد شده ایم و اقدام برادرانه دولت و ملت دوست قزاقستان در میزبانی این اجلاس را در راستای تعالیم عالیه اسلام در کمک به برادران خود می دانیم. 
در حالی که ما در این نشست در آسایش نشسته ایم، مردان، زنان و کودکان سوریه با رنجها و مشکلات جنگ و تروریسم، آوارگی در وطن و آوارگی از وطن، ویرانی خانه و کاشانه خود دست و پنجه نرم می کنند و در بعضی از مناطق مانند دمشق حتی از آب آشامیدنی محروم شده اند.

من به عنوان یک ایرانی می توانم مصیبت آنها را درک کنم. ایران خود پیش از این نیز قربانی جنگی تحمیلی بوده است که صدها هزار شهید و زخمی و آواره بر جای گذاشت و تخریب گسترده مناطقی از کشور را در پی داشته است. همه اعضای هیات همراه من آن روزها را زیسته اند.

در جهان انسانی، تفاوت عقاید و اختلاف منافع امری طبیعی است، ولی جنگ زشت ترین مصداق چنین اختلافاتی است. هدف غائی ما در تلاش مشترک برای پایان دادن به رویارویی در سوریه می بایست توقف غیرقابل بازگشت مخاصمات باشد، به نحوی که به مردم سوریه امکان دهد به زندگی عادی که مانند هر ملت دیگری شایستگی¬اش را دارند بازگردند. سوری ها باید از دولتی دارای حاکمیت در سرزمینی یکپارچه و مرزهای امن برخوردار باشند.

تعیین سرنوشت، حق ذاتی همه ملت ها است و هیچ قدرت خارجی نباید و نمی تواند از اعمال این حق ممانعت به عمل آورد. ملت سوریه نیز از این قاعده مستنثنی نیست و باید به دور از هر فشار خارجی به اعمال حق خود بپردازد. کسانی که به خاطر منافع خود موجب طولانی شدن بحران سوریه می شوند مانع اعمال این حق هستند.

همکاران عزیز؛
امروز در آستانه گرد هم آمده ایم تا با بازبینی تلاشهایمان برای صلح و ترمیم نقائص روندهای گذشته، در چارچوب ابتکاری سه جانبه با مشارکت روسیه، ترکیه و ایران، به گفتگو میان دولت سوریه و گروههای مسلح معارضه سوری که به روند این مذاکرات پیوسته اند، برای نیل به راه حل سیاسی کمک کنیم.

برای تحقق این هدف، ضروری است نقشه راه روشنی داشته باشیم. در این جهت پیشنهاد مشخص ما این است که تمام شرکت کنندگان در این گفتگوها اقدامات خشونت بار را طرد و با تثبیت آتش بس و ترک انواع مخاصمات به این روند کمک کنند. ما باید از پیوستن گروه هایی که در نشست حضور ندارند به این فرایند، به شرط التزام ایشان به اصل عدم خشونت، استقبال کنیم.

جامعه بین الملل باید به تلاشها برای مهار انتقال غیرقانونی سلاح، کمکهای مالی و جنگجو به داخل سوریه که به گروههای تروریست امکان می دهد مردم سوریه را سرکوب و زنجیره هایی از برخوردهای مسلحانه را در گوشه و کنار سوریه آغاز کنند، بپیوندد. یک سازکار موثر برای آتش بس باید وجود داشته باشد و توسط ابتکار سه جانبه آستانه مستحکم شود تا آتش بسِ غیر قابل بازگشت و ترک مخاصمه تضمین گردد.

همزمان، تلاش برای رویارویی با داعش و النصره و گروههای تروریستی وابسته به آنها باید در دستور کار مشترک ما قرار گیرد.
دوستان عزیز؛

دولت و معارضه سوریه می توانند با حمایت ابتکار سه جانبه گفت و گوهای خود را برای رسیدن به راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد، فراگیر و شفاف بر اساس وحدت ملی و تمامیت ارضی آغاز کند و تا حصول نتیجه ادامه دهد. ما امیدواریم با موفقیت این روند شاهد پایان هر چه سریعتر بحران سوریه باشیم.

هم زمان دوستان سوریه باید دست به دست یکدیگر دهند تا با رفع تحریمها و محاصره، کمک به بازسازی کشور و تسهیل بازگشت آزادانه آوارگان به خانه های خود، وضعیت وخیم انسانی در سوریه را به پایان رسانند. 
تغییر از ذهن مردمان آغاز می شود. تنها مردود شمردن ایدئولوژی¬های افراطی که ¬وحشی گری را_به دروغ به نام دین توجیه می کنند_ توسط ما و مردم، زنجیره بدنهاد خشونت و تروریسم را می شکند. این امر بایستی با معرفی چهره مقدس و رحمانی ادیان الهی و از طریق گفتگوهای بینا فرهنگی بین همسایگان منطقه و کل جهان شروع شود.

همکاران گرامی؛
زمان کوتاه است و همان گونه که تاریخ نشان می دهد، نسلهای آینده ما را مسؤول اعمالمان خواهند دانست. باشد که صلح و سازندگی را برگزینیم. 
وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۖ إِنَّ اللَّـهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ.
(سوره المائده - 2) صدق الله العلی العظیم

لینک کوتاه: http://newsfa.ir/news/369267

عکس های اینستاگرامی سحرقریشی-اینستاگرام - instagramسحرقریشی-اینستاگرام - instagram عکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقیعکسهای اینستاگرامی علیرضا حقیقی عکسهای اینستاگرامی طناز طباطباییعکسهای اینستاگرامی طناز طباطبایی عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان عکسهای اینستاگرامی هنرمندانعکسهای اینستاگرامی هنرمندان

کوتاه و خواندنی

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متن سخنرانی جابری انصاری در نشست آستانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..