تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فدراسیون‌های ورزشی «مکمل» وارد نکنند / تولید مکمل خیلی ساده است ولی پول می‌خواهد

حسین وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در مورد چالش تولیدات مکمل‌های ورزشی و دارویی که بیشتر برندهای خارجی در کشور وجود دارد و میزان تولیدات داخلی در حوزه‌ مکمل‌ها نیز پایین است، اظهار داشت: در این موضوع دو بحث وجود دارد، اول واردات و سودی که به واردکننده‌ها می‌رسد و باید یک همتی مسئولین در این حوزه انجام دهند.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: مجوز واردات مکمل‌ها باید به مرور محدود شود و در داخل برای تولیدات مکمل‌ها سرمایه گذاری لازم صورت پذیرد زیرا دانش تولید مکمل پیچیده نیست و ساختن مکمل خیلی ساده است و چون مصرف بالا است تولیدکننده‌های ایرانی نیز اقبال زیادی به آن دارند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بزرگترین نگرانی مربوط به واردات مکمل‌ها است و این را باید دولت - سیاستگذاری کند. زیرا در آنالیز مکمل‌ها ممکن است تقلب‌های زیادی صورت پذیرد و خطرناک نیز است و حتی مرگ و میرهای زیادی در این باره داریم ولی خوشبختانه در این زمینه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیار توانمند است.

وحیدی درباره اینکه هم اکنون وضعیت تولیدات مکمل‌های ایرانی به چه صورت است؟ گفت: طیف وسیعی دارد، مکمل‌ها مجموعه ای از ترکیبات مختلف است و می‌توان تعداد زیادی ترکیب را با هم مخلوط کرد و هم اکنون حدود 10 برند ایرانی وجود دارد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مکمل‌های ایرانی در کشور قابل تولید هستند و ما هم در بازار آنها را داریم، کما اینکه شاید تولید آنها کم باشد زیرا تبلیغات می‌خواهد و واردات مکمل خارجی نیز باید ممنوع و یا بسیار محدود شود.

وحیدی با گریزی نسبت به تقلب‌ در حوزه مکمل‌ها عنوان کرد: متاسفانه الان فدراسیون‌های ورزشی دنبال واردات مکمل‌ها هستند و این مشکل دارد زیرا به عنوان اینکه می‌خواهند یک کار تخصصی کنند و سلامت ورزشکاران را تامین کنند دنبال واردات مکمل هستند و هیچ کدام دنبال این نیستند که قرار دادی با دانشکده‌های داروسازی منعقد کنند تا فلان مکمل برای آنها ساخته شود، به هر حال در بحث سرمایه گذاری، دانشکده‌های داروسازی کشور فقیر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که "یعنی اگر به دانشکده‌های داروسازی سفارش تولید مکمل شود به راحتی می‌توانند تولید کنند و آیا تولیدات داخلی مکمل طولانی نیست؟" گفت: خیر. اصلاً تولید مکمل‌ پیچیدگی ندارند، چون مخلوط کردن ترکیبات مختلف است و در حد فرمولاسیون و داروسازی؛ کار ساده ای است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فدراسیون‌های ورزشی «مکمل» وارد نکنند / تولید مکمل خیلی ساده است ولی پول می‌خواهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..