تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست بازی یا پیگیری حقوق مردم، مسئله این است!

ساعت: 13:49 منتشر شده در مورخ: 1395/11/04 شناسه خبر: 1014741

بی تردید حادثه پلاسکو و جانباختن مظلومانه آتش نشانان فداکار به اندازه ای ناراحت کننده است که مسئولین در محل حضور یابند و پیگیر ماجرا شوند، اما اتفاقات زیادی رقم می خورد که به سادگی از کنار آنها می گذریم و همین چشم پوشی ها مقدمات حوادث بزرگ دیگری را رقم می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، "ما هر کاری که از دستمان برآید که بتوانیم برای حل مشکلات کاری کنیم انجام خواهیم داد. مجلس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و حضور ما در محل حادثه نیز برای ارزیابی ابعاد آن است."

این تنها بخشی از سخنان نائب رئیس مجلس پس از بازدید محل حادثه پلاسکو پایتخت بود. هرچند این اقدام و بازدید پزشکیان را باید به فال نیک گرفت اما شاید در این بین برخی نکات مبهم هم برای تبریزی ها و موکلینی که وکیلشان را با رای خود روانه مجلس کرده اند مانده باشد که پرداخت به آنها خالی از لطف نباشد.

بی تردید حادثه پلاسکو و جانباختن مظلومانه آتش نشانان فداکار به اندازه ای ناراحت کننده است که مسئولین در محل حضور یابند و پیگیر ماجرا شوند، اما اتفاقات زیادی رقم می خورد که به سادگی از کنار آنها می گذریم و همین چشم پوشی ها مقدمات حوادث بزرگ دیگری را رقم می زند.

شاید با کمی دقت بیشتر با توجه به سن بالا و فرسودگی ساختمان پلاسکو و همچنین بی توجهی به اخطارهای ایمنی پر تعداد و متوالی، وقوع چنین حادثه ای دور از ذهن هم نمی رسد. 

هرچند مسئولین هم در این بین با توجه به در صدر اخبار قرار گرفتن حادثه پلاسکو و شرایط احساسی حاکم بر جامعه به جای مرور اشتباهات گذشته تنها با وعده پیگیری و برخورد با مسئولین امر که مثل همیشه بیشتر سیاسی به نظر می رسد از کنار ماجرا عبور می کنند، اما دوگانگی ها و سیاسی کاری ها در این بین بیش از همه چیز اذیت کننده و مشمئز کننده است.

هنوز صد روز از حادثه مرگبار قطار تبریز _ مشهد نمی گذرد و مشخص نشده پیگیری ها سرانجام به کجا رسیده است که امروز حادثه دیگری رقم می خورد.

اگر امروز 25 نفر از هم وطنانمان زیر هزاران تن آوار پلاسکو به دام افتادند دیروز 50 نفر از هم میهنانمان به شکلی فجیع تر و سخت تر تنها درون یک واگن محبوس شدند و سوختند. اگر امروز شاید پیکر برخی آتش نشانان از زیر خروار ها خاک و آهن پیدا نشود، هنوز هم که هنوز است پیکر برخی قربانیان قطار تکلیفش روشن نشده است.

نائب رئیس مجلس که امروز حضورش در محل حادثه پلاسکو را پیگیری ماجرا و ارزیابی ابعاد حادثه می نامد، مشخص نیست دو ماه قبل چرا ارزیابی از حادثه رخ داده در ایستگاه هفت خوان را انجام نداد. مشخص نیست چرا نماینده تبریز از مسئولین شبکه حمل و نقلی کشور سوال نکرد به کدام علت ایمنی قطار تامین نبوده و به راحتی آتش گرفته است؟

سوالی نشد چرا این حادثه مرگبار در ایمن ترین خط حمل و نقلی کشور رقم خورد و چراهای زیادی که هنوز هم که هنوز هست بی جواب مانده است

مشخص نیست امروز بعد از گذشت دو ماه از حادثه قطار چرا نائب رئیس مجلس تلاشی در راستای حاضر شدن وزیر در صحن مجلس برای توضیح دادن در رابطه با این حادثه نکرده و همچنان موضوع استیضاح وزیر راه با تلاش های پشت پرده مغفول مانده است.

ظاهرا پزشکیان به اینکه تنها سوزنبان در حادثه قطار تبریز_مشهد مقصر بوده است بسنده کرده و سعی دارد همین را باور کند و به باور مردم هم برساند، با این تفاسیر باید مقصر حادثه پلاسکو را هم آن فرد یا مغازه دانست که آتش از آنجا شروع شده است و دنبال این مسئله رفت.

بی تردید برخورد سیاسی و جناحی با حوادث و ضعف ها و مشکلات به وجود آمده چندان پسندیده نمی تواند باشد. مردم انتظار دارند وکلایشان بی طرفانه تنها در اندیشه دفاع از حقوق مردم باشند نه با نردبان سیاسی از مسائل بالا بروند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست بازی یا پیگیری حقوق مردم، مسئله این است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..