تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف اشیای عتیقه با قدمت سه هزار ساله در آمل + عکس

ساعت: 13:36 منتشر شده در مورخ: 1395/11/04 شناسه خبر: 1014728

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری اعضای باند قاچاق اشیای عتیقه و کشف 58 قطعه انواع عتیقه‌جات با قدمت سه هزار ساله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سفیر هراز، سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم  از دستگیری اعضای باند قاچاق اشیای عتیقه و کشف گنجینه‌هایی با قدمت سه هزار ساله در آمل خبر داد و گفت: پس از حفاری‌های غیرمجاز در یکی از مناطق شمالی و اطلاع از فعالیت چند نفر در زمینه فروش و قاچاق ظروف و اشیاء عتیقه، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه پس از تحقیقات گسترده و انجام عملیات اطلاعاتی، سرانجام متهمان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری آنان و کشف سرمایه‌های ملی شروع شد و ادامه داد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، با هماهنگی مقام قضائی، سه متهم که در حفاری غیرمجاز تپه‌های باستانی، فروش و قاچاق اشیای قیمتی اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل به اشیای کشف شده از متهمان اشاره کرد و افزود: پس از دستگیری متهمان از آنها 58 قطعه انواع عتیقه‌جات شامل ظروف فلزی و سفالی، زیورآلات مفرغی ، نقره‌ای و خنجر، کشف و از خروج آن به بیرون مرزها جلوگیری شد.

 

گنجیان با بیان اینکه اشیای عتیقه با دعوت از کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازدید و اصالت و قدمت آن مورد تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسا قدمت این اشیای عتقیه به سه هزار سال می‌رسد و تحقیقات پلیس در این زمینه با تشکیل پرونده قضایی ادامه دارد، برای محافظت از این سرمایه ملی، تعامل مردم با نیروی انتظامی امری ضروری است .

 

 

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف اشیای عتیقه با قدمت سه هزار ساله در آمل + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..