تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاطرات همسران شهدا نوشته نمی‌شد، ادبیات دفاع مقدس ناقص بود

در مراسم رونمایی کتاب «گلستان یازدهم» عنوان شد:

مومنی شریف گفت: با بیان خاطرات همسران شهدا ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کامل‌تر شد.

خاطرات همسران شهدا نوشته نمی‌شد، ادبیات دفاع مقدس ناقص بودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب گلستان یازدهم (خاطرات همسر شهید چیت‌‌سازیان) صبح امروز در تالار مهر حوزه هنری با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و تعدادی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در خصوص نگارش خاطرات همسران شهدا گفت: در صورتی که خاطرات همسران شهدا نوشته نمی‌شد، حتما ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ناقص بود. این افراد نیمه پنهان شهدا هستند. اگر می‌خواستیم انسانی که انقلاب اسلامی معرفی کرده را ترسیم کنیم، کسانی را ترسیم می‌کردیم که اهل جهاد بودند. با بیان خاطرات همسران شهدا این مسئله کامل‌تر شد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم در حوزه هنری مبدع و مروج ادبیات انقلاب هستیم. این ادبیات آنطور که باید و شاید در مجامع علمی شناخته نشد. انتظار داشتیم پس از سخنان رهبری دانشگاه‌ها به این موضوع می‌پرداختند اما در این مراکز مطلب زیادی درباره ادبیات دفاع مقدس گفته نشد. هر چند دانشجویانی هستند که به معرفی این ادبیات در پایان نامه‌های خود می‌پردازند. اگر این نوع نگرش به وجود نمی‌آمد، کتاب «گلستان یازدهم» را نداشتیم.

رئیس حوزه هنری در خصوص قلم ضرابی زاده در کتاب گلستان یازدهم بیان کرد: در کتاب جدید ضرابی‌زاده رشد ادبیات دفاع مقدس را می‌بینیم. با وجود آنکه این کتاب خاطره است اما به رمان شباهت بیشتری دارد. به خاطر لحظه‌پردازی‌ها و اینکه بخش‌هایی از کتاب زندگی سراسر افتخار خانم پناهی را چنان می‌بینیم که خود را در آن شریک می‌دانیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مقام رفیع یک انسان صالح، متقی و پرهیزگار که در جوانی اطاعت از امام (ره) را سرلوحه خود قرار می‌دهد، اظهار داشت: در اوایل جنگ پیکر سه شهید را همراه راننده در مسیر همدان به تهران می‌آوردیم. من همراه آنها بودم. به دلیل آنکه شهید قفل سازان یکی از دوستان شفیقم در آن ماشین بود. در راه ماشین چپ می‌کند و جنازه شهید ته دره می‌رود. به هر سختی توانستیم دوباره جناره‌ها را در ماشین قرار دهیم. هنگامی که به همدان وارد شدم، به من گفتند درباره جنگ و جهاد صحبت می‌کنی؟ اولین سخنم در این باره در آنجا بود و به دوستان همدانی گفتم چهره جدی دفاع از انقلاب همین است؛ چون دشمن می‌خواهد نباشیم و در همانجا خاطره تپه همدانی‌ها را برای اهالی این شهر گفتم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص گلستان یازدهم و کار بهناز ضرابی‌زاده بیان کرد: دوست دارم خانم ضرابی‌زاده این کار را با همین دید خوب و خلوص ادامه دهند؛ چون برای جنگ و شهید نوشتن بدون خلوص امکان ندارد. امیدوارم این قلم آثار وافری را به جامعه ما هدیه بدهد.

در ادامه مراسم مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت پایداری حوزه هنری با اشاره به نسل تازه‌ای از نویسندگان ادبیات پایداری بیان کرد: اگر بگویم بیشتر نویسندگان نسل جدید ادبیات پایداری خانم‌ها هستند، مبالغه نکردم. در برخی استان‌ها نوشتن پیرامون این مسئله را به خانم‌ها سپردیم. همه این افراد به طور تقریبی در کارشان موفق بوده‌اند. فکر کردم و دیدم این مادرها هستند که سربازها را به دنیا می‌آورند. به همین دلیل است که انس و الفت مادرها با جنگ پر عاطفه است. این نسل جدید کارشان به مراتب از نسل قدیم بهتر است؛ به دلیل آنکه دانشی در حوزه هنری و ایران پیرامون این ادبیات اندوخته شد که از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: در استان‌ها استعدادهای بسیار شگفتی در حوزه ادبیات پایداری وجود دارد، برخی از آرزوهای ادبی و هنری خودمان را می توانیم در ادبیات جنگ پیدا کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاطرات همسران شهدا نوشته نمی‌شد، ادبیات دفاع مقدس ناقص بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..