تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : مهارت های نوزاد پنج ماهه، چی میتونه باشه؟

سوال:

دخترم ۵ماه و ۵ روزش هست میخواستم بدونم مهارتهای کودک در این سن چه چیزهایی هست و اینکه سینه خیز رفتن و نشستن مربوط به کدوم دوره سنی هست و از چه ماههایی میتونم باهاش تمرین کنم ممنون ازتون. 

جواب:

به طور متوسط شرایط کودکان در پنج ماهگی به شرح زیر است:بهتر است بدانید که هیچ چیز بیش از از بازی برای کودکتان آموزنده نیست، بنابراین آموزش را همین حالا آغاز کنید. این آموزش می‌تواند باز کردن زبان او باشد. بیش از کودکان مدت‌هاست که تلاش می‌کند صداهایی را از خودشان تولید کنند و فکر می‌کنند که این صداها همان چیزهایی است که شما با آن سخن می‌گویید، اما بعد از مدتی این اصوات را رها خواهند کرد چرا که این صداها از سوی شما تکرار نمی‌شوند با تکرار نام هر چیزی به او کمک کنید تا سخن بگوید.در این ماه بیش از حواستان به کودک باشد. سعی کنید او را روی تخت تنها نگذارید. او به تازگی یاد گرفته که غلت بزند و دلش می‌خواهد این کار را مدام تکرار کند. برای اینکه راه رفتن را تمرین کند دست‌هایش را بگیرید تا او روی پایش بایستد.در این ماه آب دهان کودک زیاد می شوذ چرا که لثه ها برای رویش دندانها شروع به تحریک شدن می کند. او بدخلق هم می‌شود و مدام دست‌هایش را توی دهانش می‌کند ممکن است شب‌ها تب کند و حتی گوش‌هایش عفوت ‌کند.همچنین نوزادان در این ماه یاد می‌گیرند که از دست‌هایشان استفاده کنند. این کار در زندگی طفل اثر بزرگی دارد. او با استفاده از دست‌هایش خود را سرگرم میکند. همه چیز را لمس می‌کند، می‌آزماید، می‌کشد و پرتاب می‌کند. این دست‌ها این امکان را برای او فراهم می‌آورد تا همه چیزش را به دهان ببرد و بمکد. بنابراین او به وسیله دست‌ها روابط بین اشیا را کشف می‌کند.او در این ماه معنای رو، زیر، داخل و کنار را تشخیص می‌دهد. در این زمان اگر جوراب‌هایش را در بیاورید پاهایش را به دهانش می برد چون عاشق مکیدن است. اینکه چیزه تازه‌ای برای مکیدن پیدا کرده خوشحال است و می خندد. او به تدریج موها، گوش‌ها و تمام بدنش را کشف می‌کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : مصرف دارو در دوران بارداری، بخوریم یا نه؟/ کلیپ

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : مهارت های نوزاد پنج ماهه، چی میتونه باشه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..