تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیشتر آسیب های حوزه محیط زیست ناشی از ضعف فرهنگ عمومی است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست حمایت قضایی از برنامه عمل حفاظت محیط زیست استان ایلام، اظهار کرد: محیط زیست به عنوان یک ثروت طبیعی و عمومی محسوب می شود.
به گفته وی، مراجع قضایی نقشی کلیدی و اساسی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و ایجاد فضایی ناامن برای متخلفان و متجاوزان زیست محیطی و امنیت مطمئن برای فعالان و دوستداران محیط زیست به ویژه محیط بانان و ضابطان قضایی محیط زیست دارند.
وی افزود: مراجع قضایی باید از مجازات های آموزشی و فرهنگی برای افزایش فرهنگ زیست محیطی در صدور حکم متخلفان و متجاوزان استفاده کنند تا متجاوزان به جای تنبیه های قهری مجبور به انجام فعالیت های زیست محیطی چون کاشت درخت و نهال، پاکسازی محیط زیست شوند.
ابتکار یادآور شد: یکی از سیاست های مهم سازمان حفاظت محیط زیست جلب مشارکت جوامع محلی و بومی و افزایش و ترغیب آنها برای حفاظت از عرصه های زیست محیطی و اراضی طبیعی چون مراتع و جنگل ها همراه با بهره برداری مشارکتی از این عرصه ها است.
وی همچنین به شفاف سازی برخی از قوانین حوزه محیط زیست و تدوین برخی لوایح جدید در مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد و گفت: برای نخستین بار لایحه هوای پاک با تاکید بر موضوع ریزگردها و لایحه حیوان آزاری تدوین و به مجلس ارائه شد.
ابتکار با اشاره به اینکه قانون حمایت از محیط بانان و ضابطان قضایی در برابر متخلفان و متجاوزان از سیاست های سازمان است، تاکید کرد: برخی از این سوء استفاده کنندگان حافظان محیط زیست را با ارعاب، تطمیع، تهدید برای بهره برداری های غیر اصولی خود تحت فشار قرار می دهند.
وی گفت: با رایزنی و نشست های متعدد با رئیس قوه قضاییه مقرر شد شعب ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی بدون فوت وقت در تمام کشور با توجه به اهمیت مقوله محیط زیست و حمایت از محیط بانان، حافظان و مدافعان این حوزه ایجاد شود.
به گفته ابتکار، محیط زیست به عنوان یک میراث همگانی در جهان در معرض خطر است و یک جریان جهانی برای حفظ سلامت کره زمین در برابر آسیب های زیست محیطی بسیج شده اند و در ایران نیز با تکیه بر پشتوانه های مذهبی، دینی، فرهنگی، قانونی و قضایی این مقوله باید جدی گرفته شود.
این نشست با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان و برخی از مسئولان قضایی استان ایلام در محل سالن نشست های استانداری برگزار شد.
شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر یکروزه به استان ایلام است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیشتر آسیب های حوزه محیط زیست ناشی از ضعف فرهنگ عمومی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..