تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بساطی زرد و خجالت آور تحت عن

ساعت: 12:17 منتشر شده در مورخ: 1395/11/04 شناسه خبر: 1014496

در سکوت و بی تفاوتی متولیان امر صورت می گیرد؛

چند روزی است یکی از زردترین و خجالت آور ترین نمایشگاه های تاریخ ارومیه در مجمتع فرهنگی شهر در حال برگزاری است تا حیثیت فرهنگ و هنر یک شهر به قیمتی ناچیز به سخره گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه، چند روزی است در محل مجتمع فرهنگی ارومیه واقع در چهار راه آپادانا، چند غرفه تحت عنوان "نمایشگاه صنایع دستی و پوشاک" برپا شده است.

اصولا مدت هاست مردم ارومیه به برگزاری نمایشگاه های بی محتوا و ضعیف در این مکان عادت کرده اند و جا دارد دلیل برگزاری چنین نمایشگاه هایی موازی با نمایشگاه های برگزار شده در پارک جنگلی به طور جدی مورد سوال قرار گیرد. اما به اصطلاح نمایشگاه زرد و خجالت آور فعلی مرزهای ابتذال و جلافت را جابجا کرده و در واقع استانداردهای جدیدی از بی محتوایی و توهین به مخاطب را به نمایش گذاشته است!

این به اصطلاح نمایشگاه، که با کمال تاسف نام "صنایع دستی" را هم یدک می کشد، به جز یکی از غرفه ها که تعدادی چاقوی زنجان به نمایش گذاشته، محلی است برای فروش اقلامی چون شامپو بدن، کتب آشنایی با جادو و تعبیر خواب، پاستیل و تعمیر شیرآلات و...

مدیر برگزاری می گوید قرار است برای این بساط ده روزه از هر غرفه مبلغی بین 400 تا 600 هزار تومان دریافت کند. او همچنین می گوید تعداد قابل توجهی بنر چاپ کرده تا از مردم شهر برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل بیاورد!

البته 600 هزار تومان در قبال حراج شرف فرهنگ و هنر و اعتبار این شهر مبلغ چندانی نیست! وقتی در سکوت متولیان امر حیثیت یک شهر اینگونه در "مجتمع فرهنگی" اش ذبح می شود و سطح نمایشگاه هایش به این سطح خجالت آور تقلیل پیدا می کند!

اگر لاقل نیمی از این ده، بیست غرفه مرتبط با "صنایع دستی" بود، هر چند سطح آن در حد نمایش یکی دو گلدان سفالی باشد، می شد همچون برخی نمایشگاه های بی محتوای پیشین از کنارش بی تفاوت عبور کرد اما این اقدام مرزهای ابتذال را به معنی واقعی کلمه جا به جا کرده است.

بدیهی است مسئولین و دستگاه ها سعی خواهند کرد در قبال این نمایش شرم آور از خود سلب مسئولیت کنند، اما واقعیت این است روزی که سطح فرهنگ و هنر در یک شهر به این درجه از ابتذال تنزل داده شود، دیگر با میلیاردها تومان سرمایه گذاری ایجابی هم قابل جبران و التیام نخواهد بود...

آن چه در ادامه می بینید، نه هفته بازار در یک منطقه دورافتاده است و نه فروشگاه کوچک عرضه محصولات دسته دوم؛ بلکه گوشه ای است از این به اصطلاح "نمایشگاه صنایع دستی و پوشاک" که در مجتمع فرهنگی ارومیه، برگزار می شود!

متولیان امر، چشمتان روشن...

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بساطی زرد و خجالت آور تحت عن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..