تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم/ تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشت

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم از شکل گیری اعتباربخشى به صورت كار گروهى خبر داد.

١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم/ تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسين ميردهقان، مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که در وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه  نشريه اعتباربخشى سلامت در خصوص آخرين وضعيت اعتباربخشى بيمارستانى گفت:استانداردهايى در بحث تاسيس و اداره بيمارستان ها داريم كه در بحث تاسيس استانداردها وجود داشت و در بحث اداره، استانداردهايى در قالب اعتباربخشى تدوين شد.

وی ادامه داد: امسال با دستور و حمايت وزير بهداشت، تيمى بالغ بر ٤٠٠ نفر از حوزه هاى صف و ستاد جمع شدند و استانداردها را بر اساس اصول بين المللى تدوين كردند.

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: استانداردهاى ما كاملا تجميع شده و ملى است و اين اتفاق نخواد افتاد كه هر بيمارستان، استاندارد جداگانه اى را اجرا كند.

میر دهقان تصریح کرد: حجم سنجه ها نيز كاهش يافت و به بيمارستان ها ابلاغ شد و با استقبال بيمارستان ها مواجه شد و هرچه كادر درمان را از بالين دور مى كرد، حذف شد.كتابى هم در همين راستا براى اعتباربخشى تدوين شد و راهنمايى نيز براى آن ارائه شد كه اين استانداردها ٩٠٣ سنجه را شامل مى شود.

وی ابراز داشت: بحث ديگر اجراى اعتباربخشى بود كه تا قبل از اين ٦٠ دانشگاه با ٦٠ سليقه آن را اجرا مى كردند.قرار بود موسسه اى شكل بگيرد، اما ساز و كار قانونى آن فراهم نبود، هرچند هنوز ادامه دارد.

وی افزود: امسال ٣٠٠٠ نفر داوطلب ارزيابى شدند و طى آزمونى ٣٠٠ نفر را انتخاب كرديم كه رزومه خوبى دارند و الان ٣٠٠ ارزياب حرفه اى تربيت كرديم.

اعتباربخشى را از بحث بازرسى خارج كرديم و آموزش ها را به شيوه ديگرى ارائه كرديم.هر روز كار را رصد مى كنيم تا از رويكردها فاصله نگيريم و پرسنل هر روز دنبال مستندسازى نباشند. قبلا نوع ارزيابى به شكلى بود كه اگر بخشى خوب كار نمى كرد، تاثيرى بر كل بيمارستان نداشت.امسال همه چيز الكترونيكى شده و خوداظهارى انجام شد.

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت بیان داشت: طبق جدول زمانى كه براى بيمارستان ها بر اساس تخت مشخص شده، خوداظهارى ها انجام و تيم ارزيابى به بيمارستان ها مراجعه مى كنند.

میر دهقان گفت: به ارزيابان گفتيم كه با دست راست آموزش بدهند و با دست چپ امتياز بدهند.تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشت و دنبال اين هستيم كه بيمارستان ها شرايط بهترى داشته باشند.

طى سال هاى گذشته كار اعتباربخشى روى ميز پرستاران بود و همه وقت آن ها گرفته مى شد، اما در حال حاضر اعتباربخشى به كار گروهى تبديل شده است.

تا پايان سال همه بيمارستان ها مميزى مى شوند و بيمارستانى فرايند اعتباربخشى آن كامل مى شود كه پروانه بهره بردارى و مجوز داشته باشد.پس اگر پروانه بيمارستانى كامل نيست بايد در سامانه صدور پروانه ثبت نام كنند.

درجه هاى امسال يك و دو و سه خواهد بود و فعلا برنامه اى براى درجه يك عالى اعلام نكرديم.در حال حاضر حدود ١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم/ تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..