تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رویکرد دستگاه قضایی کرمان جذب قاضی بومی برای مناطق محروم است

یدالله موحد روز دوشنبه در حاشیه ملاقات مردمی با مردم جیرفت و جنوب استان کرمان به خبرنگار ایرنا افزود: ارائه و توسعه خدمات قضایی در مناطق جنوب و محروم استان کرمان یکی از دغدغه های مدیریت دادگستری استان است و اقدامات خوبی از سوی قوه قضاییه برای توسعه دستگاه قضایی در مناطق محروم و جنوب و شرق استان در حال انجام است.
وی بر بهره مندی از ظرفیت سران طوایف، ریش سفیدان و روحانیت در صلح و سازش دعاوی و اختلافات خانوادگی در مناطق جنوب و شرق استان کرمان تاکید کرد و گفت: 58 درصد پرونده های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف شهرستان قلعه گنج به صلح و سازش منجر شده است.
رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: طی 9 ماه سال جاری یکهزار و 712 فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان قلعه گنج شده است.
وی افزود: از این تعداد پرونده یکهزار و 155 فقره پرونده قابل صلح و سازش به شعب شوراهای حل اختلاف قلعه گنج وارد و 665 پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.
موحد با اشاره به اینکه یکی از وظایف حاکمیت، استقرار امنیت و عدالت است تصریح کرد: دستگاه قضایی با تمامی توان در جهت تحقق عدالت و امنیت در جامعه تلاش و با کسانی که امنیت و آرامش مردم را برهم می زنند با قاطعیت و جدیت برخورد می کند.
وی امنیت را بستر و زیرساخت اقدامات فرهنگی و اقتصادی در جامعه دانست و گفت: سیستم قضایی با دقت مباحث امنیتی را رصد می کند و اجازه نخواهیم داد افراد شرور احساس آرامش کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در مورد احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان قلعه گنج هم گفت: این بنا در زمینی به مساحت یکهزار و 800 متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال احداث می شود‎.
وی اظهار کرد: این ساختمان با 700 متر مربع زیربنا در 2 طبقه و از محل اعتبارات قوه قضاییه احداث می شود و زمین توسط خیری از همین شهرستان اهدا شده و قرارگاه جهاد نصر کرمان هم ساخت آن را به عهده دارد که تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس کل دادگستری کرمان سفر به جنوب استان را از دیروز (یکشنبه) آغاز کرد و دیدار مردمی در شهرستان های قلعه گنج، رودبارجنوب، عنبرآباد و جیرفت از برنامه های کاری وی در این سفر سه روزه است.
حجت الاسلام احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضاییه در امور شوراهای حل اختلاف هم روز سه شنبه برای بازدید از شوراهای حل اختلاف استان به شهرستان جیرفت سفر خواهد کرد.
شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه استانداری کرمان با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
مساحت شهرستان قلعه گنج 14 هزار و 200 کیلومتر مربع معادل 3،3 درصد از کل مساحت استان کرمان و فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رویکرد دستگاه قضایی کرمان جذب قاضی بومی برای مناطق محروم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..