تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شخصیت تیپ D یعنی چه؟

شخصیت تیپ D تیپ دی آشفتگی روانشاختی

یک عامل وجود دارد که سبب افزایش آشفتگی در مسائل بهداشتی،روانشناختی میشود و پیامدهای بالینی ناگواری را نیز به دنبال خودش دارد.این عامل شخصیت تیپ D نام دارد که سلامت روانشناختی و جسمی افراد را تحت تاثیر قرار میدهد و برای آن ها اثرات مخربی به جا خواهد گذاشت.در ادامه با شخصیت تیپ D بیشتر آشنا خواهید شد.

هدف پژوهش حاضر، تعیین و ارتباط میزان رابطه الکسی تایمی و منبع کنترل با تیپ شخصیتی D در دانشجویان بود. نمونه مورد مطالعه 92 دانشجو (64 دختر و 28 پسر) بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش نامه‌های مقیاس الکسی تایمی تورنتو (بگبی، پارکر و تیلور، 1994)، منبع کنترل (راتر، 1966) و تیپ شخصیتی D (دنولت، 1998) استفاده شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد بین تیپ شخصیتی D با تفکّر معطوف به سطح(0/005>p) و منبع کنترل بیرونی (0/002>p) رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نیز نتایج رگرسیون نشان داد بین الکسی تایمی با بازداری اجتماعی (0/03= b)، عاطفه منفی (0/22= b) و منبع کنترل بیرونی(0/21= b) رابطه معناداری وجود دارد و می‌تواند این مؤلّفه‌ها را پیش‌بینی کند. نتایج این پژوهش اهمیت و لزوم توجه به مسئله شناسایی منبع کنترل و هدایت صحیح آن و نوع ابرازگری احساسات افراد و پیشگیری از شیوه‌های نادرست آن را می‌رساند. همچنین این پژوهش سعی دارد تبعات مؤلّفه‌های منفی مرتبط با تیپ شخصیتی D را به حداقل برساند.

منبع : فارس نیوز

ارسال شده در 4 بهمن 1395 توسط سلمان آرین با موضوع روانشناسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شخصیت تیپ D یعنی چه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..