تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ چگونه از آتش گرفتن باتری‌ گوشی‌هایش در آینده جلوگیری می‌کند؟

سامسونگ در یک کنفرانس خبری از برنامه‌ای ۸ مرحله‌ای رونمایی کرد که برای تست تمامی باتری‌های یون لیتیومی استفاده خواهد شد.

دلایل اصلی آتش گرفتن و انفجار باتری‌ گلکسی نوت ۷، بالاخره مشخص شد. اما برنامه‌ی سامسونگ برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده چه خواهد بود؟

غول کره‌ای صنعت گوشی‌های هوشمند، اعلام کرده است که یک برنامه‌ی ۸ مرحله‌ای برای آزمایش و بررسی باتری‌های یون لیتیومی محصولاتش تدوین کرده است. علاوه بر آن، این شرکت یک تیم مشاوره حرفه‌ای نیز برای بخش باتری خود استخدام کرده است. اعضای تیم مشاوره، مهندسان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کمبریج، برکلی و استنفورد هستند. بر اساس گزارش سامسونگ این برنامه‌ی جامع برای تمامی باتری‌های یون لیتیومی استفاده خواهد شد و تنها محدود به پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی گلکسی اس 8 یا سری نوت نخواهد بود.

برنامه‌ی ۸ مرحله‌ای جدید سامسونگ شامل این مراحل است: آزمایشات دوام، بررسی‌های چشمی، اشعه‌ی X، آزمایش‌های شارژ و دشارژ، آزمایش تمامی مواد آلی فرّار (TVOC)، تست‌های دمونتاژ، آزمایش استفاده‌ی زیاد و آزمایش‌های مربوط به ولتاژ مدار باز.

تعدادی از این آزمایش‌ها مانند سه آزمایش اول و تست مربوط به ولتاژ مدار باز در محصولات قبلی نیز انجام می‌شدند؛ اما سامسونگ اعلام کرده است که این برنامه‌ی جدید به‌نوعی برنامه‌ی بهبودیافته‌ی تست باتری‌ها است و روی تعداد بیشتری از باتری‌ها انجام خواهد شد. این شرکت، برای بهبود برنامه‌های آزمایشی، اقدامات مختلفی انجام داده است. به‌طور مثال، استاندارد بازدیدهای چشمی در سامسونگ، سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند.

آزمایشات شارژ و دشارژ، TVOC و تست استفاده‌ی زیاد، مراحل جدید این فرآیند هستند. آزمایش شارژ و دشارژ که به معنای بررسی عملکرد باتری در هر دو حالت در حال شارژ و بدون اتصال به برق است،‌ آزمایشی بود که روی باتری‌های معیوب محصولات قبلی به دفعات انجام شد.

سامسونگ در ابتدای ماه آگوست ۲۰۱۶، پرچم‌دار سری نوت خود یعنی گلکسی نوت ۷ را معرفی و از چند هفته بعد، عرضه‌ی رسمی آن را شروع کرد. نقد و بررسی‌های اولیه‌‌ی این گوشی، بسیار مثبت بودند. اما مدتی بعد، گزارشاتی از عملکرد ضعیف باتری Galaxy Note 7 و گرم شدن و آتش گرفتن برخی از این دستگاه‌ها، منتشر شد. سامسونگ ابتدا فروش محصول خود را متوقف و پس از آن، گوشی‌های معیوب کاربران را تعویض کرد. پس از آن‌که گوشی‌های تعویضی نیز همان مشکلات قبلی را داشتند، شرکت کره‌ای مجبور شد تمامی محصولات فروخته‌شده را فراخوانی کند.

کنفرانس خبری سامسونگ که روز گذشته برگزار شد، اطلاعاتی را که کاربران و کارشناسان مدت‌ها منتظر آن بودند، در اختیار آنان قرار داد و شفاف‌سازی مناسبی در این زمینه انجام گرفت. اما این شرکت همچنان برای پس گرفتن اعتماد کاربران برای خرید محصول بعدی، راه دشواری پیش رو دارد. محصول بعدی سری S سامسونگ را که بهار امسال معرفی می‌شود، می‌توان بزرگ‌ترین آزمایشی دانست که این شرکت پس از کسب رتبه‌ی اول فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، با آن روبرو بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ چگونه از آتش گرفتن باتری‌ گوشی‌هایش در آینده جلوگیری می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..