تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دور جدید فشارها و فضاسازی‌های آمریکا علیه سردار قاسم سلیمانی

هادی محمدی با بیان اینکه پروسه منع اجازه سفر سردار سلیمانی به کشورهای جبهه مقاومت از جمله عراق و سوریه از چند روز پیش در خلال گفتگوهای نمایندگان در کنگره آمریکا و اظهارات سامانتا پاور در نشست شورای امنیت و همچنین در برخی از نامه ها به ترامپ قبل از آغاز دوره ریاست جمهوری اش، آغاز شده بود اظهار کرد: امروز تمامی برآوردهای نظامی آمریکا در پرونده های عراق و سوریه در راستای دستیابی به هژمونی مجدد در غرب آسیا، توسط یک فرمانده بزرگ به نام سردار سلیمانی از بین رفته است. 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد شکست برنامه های نظامی، امنیتی و ژئوپلیتیکی آمریکا به همراه حامیان بلوک غربی آن و همچنین شرکای مرتجع منطقه ای عربی و البته ترکیه در منطقه غرب آسیا است عنوان کرد: مطرح شدن نام سردار سلیمانی در آمریکا، از این منظر که ایشان یکی از موانع اصلی اجرای پروژه های آمریکا در سطح منطقه است و علاوه بر آن چهره ای قدرت ساز برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، قابل تحلیل است. 

محمدی افزود: از سوی دیگر یکی از دلایل مطرح شدن نام سردار سلیمانی در مجاری سیاسی، حقوقی و ساختاری آمریکا این است که آنها دور جدیدی از هدفگذاری های خودشان را برای فشار به جمهوری اسلامی شروع کرده اند. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: مهمترین مساله ای که از نگاه دستگاههای امنیتی، سیاسی، نظامی و حقوقی در دستور کار پروژه های تحریم سازی قرار گرفته و مفاد آن در کنگره در حال آماده شدن است، این است که آمریکا ظرفیت قدرت منطقه ای ایران را چگونه باید محدود کند؛ در این راستا یکی از اقدام های آنان برای محدود کردن قدرت منطقه ای ایران که تحت عنوان برجام های دو و سه شناخته می شود زیر فشار قرار دادن و محدود کردن تحرکات سردار سلیمانی در سطح منطقه است. 

وی در ادامه گفت: در دوره آقای ترامپ، دستگاههای نظامی، سیاسی و امنیتی آمریکا درکنگره دست به اقداماتی خواهند زد که بتوانند سازمان ملل و نهادهای بین المللی را قانع کنند تا با استفاده از قطعنامه یا مصوبات کنگره آمریکا و یا حمایت برخی از کشورهای غربی، فضای سنگینی را علیه سردار سلیمانی به وجود بیاورند. 

محمدی با بیان اینکه در دوره جدید مسلما ما باید شاهد یک سیر مشخصی از فشار برای فرسایش و ضعیف کردن توان منطقه ای ایران باشیم تصریح کرد: تلاش های آمریکایی ها برای منع سفرهای سردار سلیمانی به عراق و سوریه نشان می دهد که آنها از این حیث چقدر در سطح منطقه آسیب دیده اند؛ این تلاش ها نشان می دهد که آنها از مدتها قبل بر روی شخصیت و ویژگی های سردار سلیمانی، سوابق و جایگاه او در نظام جمهوری اسلامی و همچنین تاثیرگذاری و نفوذ ایشان در محیط منطقه ای به خصوص در میان رهبران سیاسی و نظامی در سطح منطقه، مطالعات و بررسی های فراوانی را انجام داده اند. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: مقامات آمریکایی احساس می کنند که مدخل از بین بردن توان منطقه ای ایران، زیر فشار قرار دادن سردار سلیمانی و تحرکات منطقه ای ایشان است.

منبع:میزان 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دور جدید فشارها و فضاسازی‌های آمریکا علیه سردار قاسم سلیمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..