تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجهز شدن 670 بیمارستان به سیستم مراقبت از خون

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: در 670 بیمارستان سیستم مراقبت از خون قرار گرفته که تا پایان سال تمام بیمارستان ها به این سیستم مجهز شوند.

علی اکبر پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضعف در چرخه بیمارستانی انتقال خون گفت: به بانک خون بیمارستانی هیچ توجهی نمی شود که جهت افزایش سلامت خون و فرآورده های خونی در آینده ای نزدیک سرویس انتقال خون در بیمارستان ها ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: در فرآیندهایی مانند مدیریت خون بیمار، مراقبت خون و فرآورده های خونی باید استفاده درست از خون و فرآورده هلی خونی در مراکز درمانی و بیمارستان ها فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه خدمات انتقال خون بیمارستانی باید تعرفه گذاری شود، تصریح کرد: تعرفه گذاری این خدمات باعث افزایش خون و فرآورده های خونی می شود.

وی عنوان کرد: فرزیس درمانی پلاسما، فصد خون، گلبول قرمز شسته شده و تابش اشعه به خون از جمله خدماتی است که تعرفه گذاری شده اند.

پورفتح الله با تاکید بر اینکه تعرفه گذاری و ارزش گذاری خدمات انتقال خون، هزینه و پرداختی ها را کاهش می دهد، افزود: خوشبختانه امروز مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، مواد مصرفی مورد نیاز خود را تحت پوشش بیمه و طبق هزینه مورد تایید وزارت بهداشت تهیه می کنند. 

وی بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات انتقال خون، دسترسی بیماران جهت تهیه فرآورده هایی مانند گلبول قرمز با حذف لکوسیت، پولد پلاکت با حذف لکوسیت و CMV منفی را آسان کرده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: خوشبختانه در ۶۷۰ بیمارستان سراسر کشور سیستم مراقبت از خون قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراقبت از خون راهی برای کنترل کیفی محصولات خونی است، تاکید کرد: باید در رابطه با مراقبت از خون بیمار نظارت صورت گیرد تا عوارض و مشکلات آن مشخص شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجهز شدن 670 بیمارستان به سیستم مراقبت از خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..