تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری های ناشی از کمبود سلنیوم

مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم

سلنیوم یک ماده ضروری برای سلامتی بدن است که باید به انداز کافی دریافت شود چون کاهش دریافت این ماده معدنی مخاطرات جدی برای سلامتی مان در بر خواهد داشت بیماری کشین و بیماری کشان  از عمده ترین اختلالاتی به شمار می روند که در صورت کاهش دریافت سلنیوم در بدنمان ایجاد خواهند شد .

♦ کشان (Keshan) شکلی از کاردیومیوپاتی است که بطور عمده کودکان و زنان را مبتلا می کند. نکروز و فیبروزه شدن عضلە ی قلبی از علائم این بیماری است. شکل حاد بیماری کشان با اختلال در عملکرد قلب همراه است، در حالی که بیماران مبتلا به شکل مزمن این بیماری، بزرگی متوسط تا شدید قلب را تجربه می کنند. یک عفونت ویروسی همراه با کمبود سلنیوم سبب ایجاد بیماری کشان می شود.

مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم

♦ کشین- بک (Kashin-Beck) در سنین قبل از بلوغ و بلوغ شایع است و بیماری نوجوانی و پیش نوجوانی استیٔوآرتریتی آندمیک در چین می باشد. این بیماری دارای یک جزء ویروسی همراه با کمبود سلنیوم در رژیم غذایی است. در بیماری کشین- بک، کمبود ید نیز به عنوان عامل خطر وجود دارد. علاوه بر کمبود سلنیوم، عوامل اتیولوژیک دیگری از جمله مایکوتوکسین های غلات، عدم تعادل مواد معدنی و آلوده کننده های آلی در آب آشامیدنی به عنوان علل این بیماری معرفی شده اند. دژنراسیون نکروتیک کندروسیت ها شکل پاتولوژیک بیماری کشین- بک است. کوتولگی و بدشکلی مفاصل از ناهنجاری های غضروفی در این بیماری ناشی می شود. بیماری کشین- بک با سفتی قرینه، تورم و درد در محل اتصال بند انگشتان و استیٔوآرتریت عمومی (که در آن آرنج، زانو و قوزک پا درگیر هستند) مشخص می گردد. برخلاف بیماری کشان، تجویز سلنیوم در بیماری کشین- بک در بهبودی این بیماری موفقیت آمیز نیست.

مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم دریافت سلنیوم خواص سلنیوم

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: آنچه باید درباره سلنیوم فواید و منابع آن بدانید 

ارسال شده در 4 بهمن 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری های ناشی از کمبود سلنیوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..