تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگزین و ادامه‌دهنده راه CyanogenMod با نام Lineage OS رسماً آغاز به کار کرد

سیستم‌عامل CyanogenMod به نقطه پایان خود رسید و حالا آغاز راه Lineage OS است. خوشحالیم که به شما اعلام کنیم ظاهراً اوضاع برای توسعه‌دهندگان محبوب‌ترین کاستوم رام دنیای اندروید به‌خوبی پیش می‌رود و جدیدترین اخبار از آغاز مجدد همکاری این تیم و دیگر گروه‌ها پیرامون ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و عرضه سیستم‌عامل جدید Lineage حکایت دارند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

بر اساس اطلاعات فعلی ما، Lineage OS برای دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید نسخه‌های مارشملو و نوقا پشتیبانی می‌کنند تولید خواهد شد؛ یا به عبارتی همان دستگاه‌هایی که توان اجرای نسخه‌های ۱۱ و ۱۳ CyanogenMod را داشته‌اند. به‌احتمال فراوان اولین نسخه از این کاستوم رام جدید همین هفته بر روی وب‌سایت مربوط قرار خواهد گرفت و تیم توسعه‌دهنده تصمیم دارند که هر هفته یک نسخه RC (کاندید عرضه) را در اختیار کاربران قرار دهند و همچنین سازوکار احراز هویت تازه‌ای نیز برای انتشار آپدیت‌های شبانه در نظر گرفته شده است.

به‌علاوه چند نکته قابل ذکر دیگر نیز وجود دارند، اول اینکه Lineage OS شاید مستقیماً از CynogenMod نشئت گرفته شده باشد اما ساختار درونی آن‌ها کاملاً یکسان نیست؛ به‌عنوان مثال این رام به‌صورت پیش‌فرض دسترسی به روت را نخواهد داشت و به‌جای آن یک فایل زیپ جداگانه عرضه می‌شود که تنها با یک بار نصب شدن، دسترسی به روت را برای شما فراهم می‌آورد.

همچنین نسخه‌های Lineage OS به‌صورت مستقیم با نسخه‌های فعلی CynogenMod سازگار نیست، که عموماً یعنی کاربران باید کاملاً کش گوشی خود را پاک کرده و از صفر این سیستم‌عامل را نصب کنند؛ تیم تولیدکننده‌ی Lineage به‌شدت این کار را توصیه کرده‌اند اما در دو ماه ابتدایی این پروژه یک امکان آزمایشی انتقال اطلاعات نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است و از لحاظ تئوری کاربران نسخه‌های ۱۳ و ۱۴٫۱ CynogenMod این امکان را دارند که اطلاعات خود را دست نخورده به سیستم‌عامل جدید منتقل کنند.

بعد از اینکه شرکت سیانوژن که تولیدکننده سیستم‌عامل سیانوژن نیز بود، در پایان سال گذشته میلادی به‌طور کامل تعطیل شد، این تیم اولیه CyanogenMod بودند که با بهره‌گیری از زیرساخت موجود این کاستوم رام مانند ققنوس از خاکستر این سیستم‌عامل برخاسته تا با تولید Lineage OS به مأموریت خود برای رها کردن گوشی‌های هوشمند از محدودیت‌های سیستم‌عامل‌های اصلی ادامه دهند.

حالا تنها باید بی‌صبرانه منتظر باشیم تا Lineage OS به‌صورت رسمی برای دانلود در دستگاه‌های مختلف عرضه شود و در همین راستا توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل وعده داده‌اند خیلی زود این اتفاق خواهد افتاد.

gsmarena

لینک کوتاه:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگزین و ادامه‌دهنده راه CyanogenMod با نام Lineage OS رسماً آغاز به کار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..