تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درصد بالایی از چند قلوزایی ها با استفاده از روش های تشخیصی قابل پیشگیری است

استرس و فشار عصبي يكي از دلايل ناباروري است درصد بالایی از چند قلوزایی ها با استفاده از روش های تشخیصی قابل پیشگیری است

استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درصد بالایی از چندقلوزایی ها با استفاده از روش های درمانی و تشخیصی قابل پیشگیری است.

دكتر محمد ابراهيم پارسانژاد افزود: تجويز برخي داروها كه احتمال چندقلوزايي را افزايش ميدهد بدون استفاده از روش هاي تشخيصي مي تواند عوارض جبران ناپذيري براي مادر و جنين درپي داشته باشد كه با توجه به پيشرفت تكنولوژي، امكان بررسي وضعيت مادر حين مصرف اين داروها و پيشگيري از چندقلوزايي وجود دارد. وي يادآور شد: در كشورهاي توسعه يافته اين حالت را به عنوان كم توجهي چندقلوزايي و يا عدم استفاده از تكنولوژي به حساب مي آورند و توصيه مي شود همكاران پزشك از دستورات دقيق و راهنماهاي جديد باليني به منظور تحريك تخمك گذاري استفاده كنند.
دكتر پارسانژاد عنوان كرد: بعضي داروها عارضه چندقلويي ايجاد ميكند و به دليل خطرات احتمالي كه براي مادر و جنين ممكن است به وجود بيايد، اين وضعيت بايد طي دوره مصرف داروهاي تحريك تخمكگذاري بررسي و مديريت شود.
وي گفت: هر زن به طور طبيعي ماهانه 15 تا 20 فوليكول دارد اما شرايط طوري رقم مي خورد كه تنها يك فوليكول به عنوان غالب راه خود را ادامه داده و بين روزهاي 12 تا 16 دوره قاعدگي به صورت تخمك آزاد مي شود و به همين دليل انسان به طور طبيعي تك قلوزا است. رئيس انجمن زنان و مامايي استان فارس ادامه داد: داروهاي تحريك تخمك گذاري باعث مي شود كه كنترل رشد فوليكول و تنظيم اين پروسه از دست خارج شود و به عبارتي دارو تعيين كننده باشد به طوري كه هر تعداد فوليكول كه شروع به رشد كرده تا پايان به نتيجه مي رسد و به جاي يك تخمك كه در وسط سيكل بايد آزاد شود، چند تخمك رها مي گردد و همين امر ممكن است به چندقلوزايي منجر شود.
دكتر پارسانژاد يادآور شد: در گذشته كه روش هاي تشخيصي و كنترلي وجود نداشت در صورت مصرف چنين داروهايي، چندقلوزايي قابل كنترل نبود اما در حال حاضر در روزهاي مختلف دوره مصرف دارو، استفاده از سونوگرافي و آزمايش هاي مختلف مي تواند اين احتمال را به حداقل برساند.
مدير گروه زنان و مامايي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: گاهي اوقات علت ناباروري ناشناخته است كه اين وضعيت در سراسر دنيا به عنوان ناباروري با علت ناشناخته عنوان مي شود و به نظر مي رسد درصد زيادي از اين بيماران با فشارهاي رواني درگيرند و همين مساله باعث ناباروري موقت آن ها شده است.
دكتر پارسانژاد افزود: استرس از طريق قشر مغز بر روي مراكز پائينتر مغز و طي آن هورمون ها تاثير مي گذارد و مي تواند ناباروري به وجود آورد.
وي يادآور شد: هر عاملي كه آگاهانه و يا ناخودآگاه بتواند اين فشار عصبي و استرس را از قشر مغز بردارد مي تواند مشكل را برطرف كند و به نظر مي رسد برخي مواقع مصرف داروهايي كه در حيطه علم جايگاهي ندارد صرفاً با تلقين و اثرات رواني و كاهش استرس، شرايط فرد را براي باروري مطلوب مي كند و همين توجه به آرامش خيال از سوي زوج ها براي يك باروري موفق ضروري است.
12 درصد زوج هاي فارس نابارور هستند
دكتر پارسانژاد گفت: با توجه به اين كه حدود 12 درصد زوج هاي فارس نابارور هستند از آن ها خواستارم براي بچه دار شدن طي پيگيري و مراجعه، با پزشكان خود راحت باشند و مسايل را به طور شفاف مطرح كنند و علاوه بر اين كه بايد نسبت به انجام روند تشخيصي و درماني ناباروري صبر و حوصله داشته باشند، درمان ها را تا رسيدن به نتيجه ادامه دهند.

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درصد بالایی از چند قلوزایی ها با استفاده از روش های تشخیصی قابل پیشگیری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..