تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجلیل حداد عادل از رسانه ملی/ گلایه رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از برخی شهروندان

غلامعلی حداد عادل گفت: در چند سال اخیر روابط فرهنگستان زبان فارسی و صدا و سیما روز به روز بیشتر شده است.

غلامعلی حداد عادل گفت: در چند سال اخیر روابط فرهنگستان و صدا و سیما روز به روز بیشتر شده است و نمونه آن پویشی است که رادیو ایران راه اندازی کرد و فرهنگستان با این پویش همراهی داشت.

وی  با اشاره به اینکه «اگر کمک رسانه ها و صدا و سیما نباشد کار فرهنگستان بی نتیجه خواهد ماند» افزود: اگر گویندگان، مجریان و نویسندگان مطبوعات به یاری فرهنگستان نیایند، به مقصود نخواهیم رسید. مردم نباید این تصور را داشته باشند که همه مشکلات را فرهنگستان باید برطرف کند. فرهنگستان یک دستگاه علمی است و جای بهترین دانشمندان زبان ادب و فارسی است که فکر و دانش آنها گره گشا خواهد بود.

دکتر حداد عادل در ادامه صحبت های خود در کافه هنر رادیو ایران خواست کمی راحت تر با مردم صحبت کند و تعارف های معمول را کنار بگذارد. وی معتقد است ما ایرانی ها همیشه از هم تعریف می کنیم ولی حقیقت این است که افرادی  در خیابان های شمال تهران با خط و اسم خارجی  مغاره های خود را نام گذاری کرده اند.صاحبان این مغازه افراد ایرانی هستند که از آنها گله مند هستیم که با زبان فارسی اینگونه رفتار می کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مورد حساسیت و دغدغه حفظ زبان در سایر کشورها گفت: علاقه به حفظ زبان یک پدیده جهانی است. هر ملت و حکومتی که به حفظ هویت مردم خود اهمیت دهد، به حفظ زبان نیز اهمیت می دهد. همچنین زبان از عناصر دخیل در هویت ملی ملت‌ها و رکن مهمی از هویت ملی هر ملتی است.

در ادامه برنامه از کتاب «امین زبان و ادب فارسی» که در بردارنده سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زبان و ادبیات فارسی است، رونمایی شد.

در پایان رئیس فرهنگستان ادب و فارسی از رادیو ایران مجددا تشکر کرد که یک ماه را به زبان فارسی اختصاص داده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجلیل حداد عادل از رسانه ملی/ گلایه رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از برخی شهروندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..