تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهوه یا چای پر رنگ سبب بی قراری کودک می شود

ساعت: 21:32 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013509

کارشناس تغذیه کودکان در اردبیل گفت: مواد غذایی مانند قهوه یا چای پر رنگ که سبب بی قراری کودک می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، مریم صفری کارشناس تغذیه کودکان در اردبیل در خصوص اینکه از چه زمانی کودک آماده دریافت غذاهای دیگر است گفت: وزن شیر خوار از 5 ماهگی دو برابر وزن تولد می شود و شیر مادر بعد از 6 ماهگی به تنهایی قادر به رفع نیازهای غذایی کودک نیست.

وی گفت: برای اینکه کودک بتواند بلند شود و خودش را صاف نگه دارد و حرکات دست و انگشتانش هدف دار شود و بتواند بشیند و دندانهایش شروع به رویش نماید باید غذاهای مقوی مصرف کند.

کارشناس تغذیه گفت: دستگاه گوارش شیرخوار آمادگی لازم برای پذیرش غذای نیمه جامد را پیدا کند. ذخیره آهن بدن شیر خوار در 3 ماهه ی جنینی ذخیره کرده در حوالی 6 ماهگی به حداقل می رسد.

صفری افزود: غذاهایی که برای کودک در این دوران ضرر دارد عسل و شیره ذرت باعث مسمومیت غذایی حاد و گاهی منجر به مرگ نوزاد می شود ولی عسل پاستوریزه اشکالی ندارد و غذاهای آلرژی زا مانند سفیده تخم مرغ ، کره بادام زمینی ،مرکبات و شیر گاو در سال اول زندگی کودک باید منع شود .

وی اظهار کرد: شیر گاو نباید به جای شیر مادر استفاده شود زیرا میزان آهن کافی برخوردار نیست و پروتئین های موجود در آن برای کودک زیاد است و شیرینی جات باعث چاقی کودک می شود به خاطر وجود قند موجب اسهال کودک نیز می تواند باشد.

وی بیان کرد: از دادن غذاهایی که باعث خفگی کودک می شود مانند آبنبات ،خشکبار،انگور،گوشت خرد شده ،هویج خام ،سیب خودداری شود. مواد غذایی که ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کنند مانند قهوه یا چای پر رنگ که سبب بی قراری کودک می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهوه یا چای پر رنگ سبب بی قراری کودک می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..