تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیر انجمن نجوم آماتوری از رویدادهای نجومی آخر سال خبر داد

مدیر انجمن نجوم آماتوری از رویدادهای نجومی آخر سال خبر داد

بنا بر گفته ی مدیر انجمن نجوم آماتور ایران در بهمن ماه و اسفند امسال رویدادهای نجومی گرفت ماه و خورشید گرفتگی حلقوی در نقاط مختلف دنیا رخ خواهند داد. در ادامه با تک شات همراه باشید.

مسعود عتیقی گفت که سه شنبه پنجم بهمن ماه، زمانی است که ماه به زمین نزدیک شده و انتطار می رود دامنه جزر و مد اقیانوس ها در این زمان بالا رود.

وی همچنین به رویداد نجومی شنبه ۲۳ بهمن ماه اشاره کرد و افزود:

در این تاریخ ماه گرفتگی و بازهم از نوع نیم سایه به وقع می پیوندد؛ این گرفت در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه و بیشتر در مناطق جنوب شرق امریکا، اقیانوس اطلس، اروپا و غرب آسیا رخ خواهد داد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری در ادامه به رویدادهای ماه اسفند اشاره کرد و گفت:

یکشنبه هشتم اسفندماه، خورشید گرفتگی حلقوی رخ می دهد؛ ساکنان جنوب شیلی و جنوب آرژانتین و جنوب اقیانوس اطلس در امریکا و کشورهای آنگولا و کنگو در افریقا این پدیده را مشاهده خواهند کرد. این گرفت زمانی حاصل می شود که ماه در اوج زمینی خود قرار دارد و نمی تواند خورشید را بپوشاند.

عتیقی خاطر نشان کرد که این گرفت در ایران، قابل مشاهده نیست، و جنوب ایالات متحده و جنوب غرب افریقا این گرفت را به صورت جزئی مشاهده می کنند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیر انجمن نجوم آماتوری از رویدادهای نجومی آخر سال خبر داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..