تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بوی سیاست بازی می آید!

ساعت: 18:48 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1014006

قصه گویی متفاوت دولتی ها در دو حادثه قطار و پلاسکو

این دو حادثه برای مردم کل ایران فاجعه است و تفاوتی از نظر مردم میان آنها دیده نمی شود؟ هم جانباختن ۴۸ زائر حریم رضوی درمیان شعله های آتش قطار دردناک است و هم شهادت آتش نشانان فداکار. اما گویی قصه برای دولت و رسانه های حامی دولت قدری تفاوت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرویس سیاسی تبریزبیدار؛ این روزها تیتر یک اخبار بیشتر رسانه های داخلی متوجه حادثه آتش سوزی پلاسکو تهران است  فاجعه ای که در پس بی احتیاطی و قصور مسئولین رخ داد.  افکار عمومی در آذربایجان که هنوز داغ حادثه قطار تبریز-مشهد در دلهایشان تازه است شاید بیش از دیگران مردمان ایران زمین، ابعاد مختلف این حادثه را درک می کنند. کمااینکه با وجود متفاوت بودن نوع دو حادثه، بی خبری از سرنوشت مفقودین حادثه پلاسکو، بی احتیاطی مسئولین در بروز دو حادثه  و  از همه مهمتر وقوع  این دو حادثه بر اثر آتش سوزی شباهت هایی را به وجود آورده و همین شباهت ها  ابراز همدردی را بیشتر کرده  است.

ابراز احساسات مردم آذربایجان و تبریز در فضای مجازی و حضور در تجمعی برای شمع روشن کردن به یاد آتش نشانان فداکار و متعهد نشان از تفاوت نداشتن و همدردی بزرگوارانه مردم این دیار با حادثه پلاسکو و هر حادثه دیگری دارد.

در این میان برخوردهای متفاوت دولت و رسانه های دولتی با دو حادثه از یک جنس پرسش ها و تاملاتی را به وجود آورده است. اعلان عزای عمومی در سطح  کشور در پس این حادثه، این سوال را به وجود آورده که به راستی هر کجا پای پاسخگویی دولتی در میان نباشد می توان حادثه را به این وسعت پوشش داد و به آن پرداخت. مهم اینکه به غیر از حادثه قطار شهادت جمعی از زائران اربعین در حله عراق در همان روز فضای پر از اندوه در میان عموم جامعه ایجاد کرد. رئیس محترم جمهور  که حادثه پلاسکو را زنگ خطری برای رسیدگی به زندگی ایمن مردم معرفی کردند در برابر حادثه قطار و بی احتیاطی وزارت راه  فاجعه چه پاسخی دارند؟

 این دو حادثه برای مردم کل ایران فاجعه است و  تفاوتی از نظر مردم میان آنها دیده نمی شود؟ هم جانباختن ۴۸ زائر حریم رضوی درمیان شعله های آتش قطار دردناک است و هم شهادت آتش نشانان فداکار. اما گویی قصه برای دولت و رسانه های حامی دولت قصه قدری تفاوت می کند واقعیت این است که  خون هیچ کس رنگی تر نیست و این خونها  هیچ رنگ سیاسی ندارد که در دو حادثه مشابه شاهد برخورد متفاوت باشیم.

رسانه هایی که هنوز آتش پلاسکو خاموش نشده انگشت اتهام را به سمت شهرداری و دیگر دستگاه ها  می چرخانند در پس حادثه قطار بنا را تنها بر نشان دادن اشک و آه گذاشتند و به کسانی که خواستار پاسخگویی وزیر راه در حادثه قطار بودند برچسب مرده خواری می زدند اما  امروز خود گویا  مرده خوار شده اند!
 

البته مرور زمان نشان داد که تا مطالبه پاسخگویی از وزرای دولت نباشد در برابر حوادث این چنینی تنها به پیام تسلیت اکتفا می کنند اعتراف ضمنی تاجگردون نماینده اصلاح طلب مجلس در نامه ای شدید الحن  خطاب به  زنگنه گویای این واقعیت است : "  وزرای محترم تنها به این روش عادت کرده‌اند که همچون حادثه قطار سمنان استیضاح شوند تا به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند." 

به هر حال وظیفه دستگاه های نظارتی اعم از مجلس رمز گشایی از هر دو حادثه به دور از تعصبات دسته ای و گروهی است اما گویا برخی که در حادثه قطار تغییر وزیر و واکاوی را بی فایده می دانستند امروز بیشتر احساس وظیفه می کنند!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بوی سیاست بازی می آید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..