تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلاسکو زنگ خطری برای بافت‌های فرسوده سنندج؛ شهردار: هسته مرکزی سنندج ایمن نیست/آتش نشانی: بسیاری از پاساژ‌ها سیستم اعلام حریق ندارند

ساعت: 18:48 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013875

سنندج با دارا بودن بافت‌های قدیمی و فرسوده در هسته مرکزی شهر و همچنین وجود چندین پاساژ قدیمی و 2 ساختنان بلند مرتبه، نیازمند توجه مسئولین به بحث ایمنی و استاندارد سازی آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، حادثه تلخ و دردناک فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو تهران شوک بزرگی به شهروندان و همچنین زنگ خطری جدی را برای مسئولین شهری به صدا درآورد.

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی ساختمان شیک و البته قدیمی پلاسکو، به یکباره و به دلیل فرسوده بودن و عدم رعایت نکات ایمنی تنها در عرض چند ساعت به کلی فرو ریزد و نه تنها خساراتی چند هزار میلیاردی را به بار آورد، بلکه جان بسیاری از شهروندان را نیز بگیرد.

 

این حادثه تبعاتی جدی در سیستم مدیریت شهری و نحوه مدیریت بافت‌های فرسوده در تمامی شهرهای ایران و به ویژه سنندج را در پی داشته است.

 

سنندج نیز به واسطه قدیمی بودن بافت مرکزی و یقیناً غیراستاندارد بودن مصالح و همچنین رعایت نکردن مسایل ایمنی با چنین خطری مواجه است.

 

در کنار آن، به دلیل افزایش ساخت و سازهای بلند مرتبه بالای 10 طبقه، آتش نشانی سنندج تا این لحظه نردبان اطفای حریق بلند ندارد و همین امر موجب شده تا دو ساختمان بلندمرتبه سنندج در معرض چنین خطری باشد.

 

"منوچهر فخری"، شهردار سنندج در این رابطه در گفتگو با خبرنگار نوای آبیدر می‌گوید که حادثه آتش سوزی پلاسکو در واقع زنگ خطر برای  نقاط مختلف از جمله بافت فرسودهای و مراکز خرید در هسته مرکزی سطح شهر است.

 

وی افزوده که با توجه به اینکه سیستم شهرسازی در کل کشور به سمت بلند مر تبه سازی می رود باید سازمان آتش نشانی هم تجهیزات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی نظیر آتش سوزی درآپارتمان های مسکونی را داشته باشد.

 

شهردار سنندج تاکید کرده که وجود یک دستگاه نردبان یک از وسایل مورد نیاز سازمان آتش نشانی سنندج است که در طول سالجاری مکاتبات لازم جهت خرید و تامین این نردیان صورت گرفته است.

 

"رامین اسدنژاد" مدیرعامل سازمان آتش نشانی سنندج نیز در گفتگو با نوای آبیدر گفته که بسیاری از پاساژها و آپارتمانهای مسکونی سنندج فاقد سیستم اعلام حریق هستند.

 

وی افزوده که بارها کارشناسان این سازمان از مراکز خرید نظیر بازار و پاساژهای سطح شهر بازدید کرده و تذکرات لازم را به مالکان جهت نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق و همچین اصلاح سیستم سیم کشی داده شده است.

 

گفته‌های مسئولان شهری در حالی است که مجموعه ستاد بحران استانداری و همچنین دستگاه‌های بالادستی بایستی توجه بیشتری به بحث امنیت ساختمان‌های بلندمرتبه و همچنین احیا و ایمن سازی سامختمان‌های فرسوده سطح شهر داشته باشند.

 

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار نوای آبید، هم اکنون مجتمع‌ صدف، پاساژ حبیبی، بازارهای سنتی مرکز شهر، و دو ساختمان بلندمرتبه سطح شهر که به تازگی احداث شده‌اند، باید گواهینامه استاندارد بودن و توجه به مسایل ایمنی را دریافت و رعایت کنند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلاسکو زنگ خطری برای بافت‌های فرسوده سنندج؛ شهردار: هسته مرکزی سنندج ایمن نیست/آتش نشانی: بسیاری از پاساژ‌ها سیستم اعلام حریق ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..