تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واقعیت مجازی چگونه سلامت شما را تغییر خواهد داد؟

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   دستگاه های واقعیت مجازی که غالباً برای بازی مورداستفاده قرار می گیرند قرار است تا مرزهای سلامتی و تناسب اندام و نیز درمان و فعالیت جسمی نیز پیش بروند. مثل:
 
درمان افسردگی
 
بااینکه امکان درمان مشکلات سلامت ذهنی با واقعیت مجازی در اولین مراحل خود به سر می برد اما مطالعه ای روی 15 بیمار مبتلابه افسردگی که با یک وسیله به جهانی مجازی منتقل شده بودند نشان داد که می تواند به آرام شدن صدای درونی و منتقد بدن آن‌ها که اغلب افراد دچار افسردگی و اضطراب را شماتت می کند امید داشت.
 
غلبه بر ترس های مرضی
 
همچنین دستگاه مخصوصی با قابلیت ورود به واقعیت مجازی به نام Arachnophobia ساخته شده است که افرادی که از عنکبوت هراس بیش از اندازه دارند کمک می کند تا به تدریج ترس و حساسیتشان را از آن شی کاهش دهند. برای مثال از 23 شرکت کننده که تشویق شدند به تدریج و در شرایط امن به یک عنکبوت مجازی نزدیک شوند 83 درصد بهبود بسیاری نشان دادند.
 
ورزش و تناسب اندام
 
یکی از شرکت های واقعیت مجازی به تازگی در نمایشگاهی در لاس‌وگاس از دستگاه جدید واقعیت مجازی خود رونمایی کرده است که تمام بدن شما را درگیر می کند به طوری که با دراز کشیدن روی یک تخته به قدرت مرکزی خودتان متکی می شوید و باید کنترل بازی که در حال تجسم آن هستید را به دست بگیرید. این بازی روی بخش های مختلف بدن شما کار می کند و ممکن است شبیه سازی یک پرواز باشد یا غواصی زیرآب در کنار جانوران، راندن یک موتورسیکلت یا چتربازی؛ بنابراین گزینه خوبی برای کسانی است که از دویدن روی تردمیل خسته شده اند.
 
ملاقات با فرزند آینده
 
واقعیت مجازی به والدین این امکان را می دهد که مدلی سه بعدی از جنین خود را ملاقات کنند. تحقیقی در برزیل تصاویر سونوگرافی را با اسکن ام آر آی ترکیب کرده است که مدلی سه بعدی از محیط داخل رحم به دست می دهد. این کار درک ما را از ویژگی های آناتومی جنین بالا می برد و می تواند برای مقاصد آموزشی و به عنوان روشی که به والدین در تجسم نوزاد آینده شان کمک می کند مفید واقع شود.
 
تمرکز حواس در بهشت ساحلی
 
با استفاده از واقعیت مجازی دیگر فرار کردن به یک جزیره زیبا و داشتن آرامشی لذت بخش یک رؤیا نیست. اپلیکیشن هایی مانند The Guided Meditation وPerfect Beach شما را به محیطی می برند که به صورت 360 درجه در فضایی سرشار از موسیقی آرامش بخش خواهید بود. این قابلیت برای درمان بیماران مبتلابه اختلال شخصیت مرزی که توانایی پایینی در تمرکز و توجه دارند بسیار مناسب است.
 
کاهش علایم اختلال استرسی پس از ضایعه روانی
 
واقعیت مجازی می تواند با شبیه سازی خاطرات ناراحت کننده با سناریوهای مشابه اما در شرایط ایمن و کنترل شده درمان مناسبی برای کادر نظامی و افراد جنگ زده به منظور کاهش علایم اضطراب آن‌ها پس از یک تروما باشد.
 
منبع: شفقنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واقعیت مجازی چگونه سلامت شما را تغییر خواهد داد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..