تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوم بهمن 57؛ گفتگوی امام خمینی (ره) با خبرنگاران

امام خمینی (ره) در سوم بهمن گفتگویی را با تلویزیون فرانسه و روزنامه کیهان انجام دادند.

در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود نداردبه گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فرار محمدرضا شاه، از خاک کشور و با گذشت فراز و نشیب‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، کم کم فجر و ظفر ملت ایران پدیدار شد.
 
شاه خائن، پس از جنایت‌های بیشمار حکومت پهلوی و به خاک و خون کشیدن خیل عظیمی از مردمی که پشت سر ولی فقیه زمان خود ایستاده بودند، زمانی که دید حتی حمایت بیگانگان هم نمی تواند حکومتش را حفظ کند، از کشور گریخت.

سوم بهمن 57؛ مصاحبه امام خمینی (ره) با خبرنگاران

در این روز امام خمینی (ره) در گفتگویی با تلویزیون فرانسه گفتند: برای تغییر رژیم، فشار افکار عمومی به معنی قانون است. ما به استناد همین قانون قدرت را به دست می‌گیریم و حکومت را مستقر می‌‌کنیم. ما امیدواریم که ارتش با تمام افسران آن به دامان ملت برگردد. البته در حال حاضر قشرهایی از ارتش با ملت است ولی من صلاح ارتش را در این می‌دانم که همه برگردند. اکنون آراء عمومی شاه را خلع کرده است، به استناد همان فشار افکار عمومی که قانون واقعاً همان است باید قدرت را به دست بگیریم و حکومت را مستقر کنیم. از هیچ مملکت و از هیچ جایی، روحانیون ایران پشتیبانی و کمک مالی نمی‌گیرند. ما با آثار تمدن موافقیم، مایلیم که مملکت ما مجهز شود به همه آثار تمدن ولی نه آن طور که شاه عمل می‌کرد. شاه تمام آثار تمدن را به صورت فاسدکننده درآورد. سینما به صورت ترویج فساد شد، اخلاق جوان‌ها را فاسد کرد، مراکز فحشاء را زیاد کرد و وسایل اعتیاد جوانان را فراهم کرد.  امام (ره) گفتند: راهی را که باید برویم، در تهران اعلام می‌‌کنم.

امام خمینی (ره) همچنین در مصاحبه با کیهان اظهار داشت: در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود ندارد، اسلام هم آزادی خواهد داد. هم به اقتصاد توجه خواهد کرد و هم توجه به سایر احتیاجات کشور.
 
با چاپ اخباری مبنی بر ورود قریب‌الوقوع امام خمینی (ره) به ایران شور استقبال از ایشان بالا گرفت و برنامه‌هایی برای ورود ایشان به شکل‌های مختلف طراحی شد. روزنامه آیندگان در این روز خبر از آمادگی کارکنان هواپیمایی برای برگزاری آیین استقبال داد و از مردم دعوت کرد که در روز مقرر به فرودگاه مهرآباد بیایند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز از مردم سراسر کشور دعوت کرد که در روز ورود امام به ایران؛ در قالب کاروان‌های مردمی به تهران بیایند. با این همه، هنوز دقیقاً روز ورود امام راحل روشن نشده است. 

برای تدارک مراسم استقبال از امام خمینی (ره) ستاد ویژه‌ای توسط روحانیت مبارز تهران تشکیل شد. این ستاد مرکب از روحانیون و نمایندگان همه اقشار و گروههای اجتماعی و سیاسی کارهای مربوط به انجام بزرگ‌ترین استقبال تاریخ از رهبر قیام ملت ایران را انجام می‌داد. 
 
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و برای جلوگیری از آشفتگی کمیته هماهنگی مرکزی در تهران تشکیل شد. این کمیته ازهمه کارمندان و کارگران و دیگر قشرهای مردم دعوت کرد که تا تحقق نظام جمهوری اسلامی به اعتصاب و مقاومت خود ادامه دهند. در این روز حضرت امام خمینی (ره) در اعلامیه‎‏ای شورای سلطنت را غیرقانونی اعلام کردند. همچنین شهر قم که درحکومت نظامی به سر می‎برد، از قوای نظامی و انتظامی رژیم تخلیه شد و شهر به طور کامل تحت نظارت مردم قرار گرفت. این امر نوید بخش پیروزی نهایی درآینده‎ای نزدیک و تحولی شگرف درتاریخ کشورمان بود. شهر قم به دست مردم افتاد. ارتش، تمام نيروهايش را ازسطح شهر فراخواند و مردم اداره امور، حتی وظايف پليس راهنمايی و رانندگی را برعهده گرفتند.

با این وجود، سربازان گارد سلطنتی در پادگان لويزان، در حضور خبرنگاران خارجی دست به يك راهپيمايی و نمايش آمادگی رزمی زدند و اعلام كردند تا آخرين قطره خون خود را نثار شاه خواهند كرد. ازسوی دیگر، برای تدارک مراسم استقبال از امام خمينی (ره)، ستاد ويژه‌ای توسط روحانيت مبارز تهران تشكيل شد. 

اين ستاد كه روحانيون و همه گروه‌های اجتماعی و سياسی در آن نماينده‌ای داشتند، كارهای مربوط به برگزاری بزرگترين استقبال تاريخ از رهبر قيام ملت ايران را انجام می‌داد. كميته برگزاری مراسم استقبال از امام خمينی (ره)، در اين روز اولين اعلاميه خود را منتشر كرد. 

گزارش الهام قبادی

انتهای پیام/ 
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوم بهمن 57؛ گفتگوی امام خمینی (ره) با خبرنگاران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..