تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مؤمنی‌شریف: حقوق بشر آمریکایی یک طنز است/ شورجه:‌ برخی هنوز فکر می‌کنند آمریکا کعبه آمال است

به گزارش خبرنگارسینما و تئاتر خبرگزاری فارس، آیین و آغازین دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی عصر امروز با حضور اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، جمال شورجه سینماگر و... در حضور اصحاب رسانه در لانه جاسوسی برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل آجرلو به عنوان دبیر دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی طی سخنانی اظهار داشت: ابتدا باید بگوییم که چرا این جشنواره را برگزار می‌کنیم. در سال 1394 مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان از واژه حقوق بشر آمریکایی استفاده کردند و به تشریح آن پرداختند و گفتند، خوب است ایام 7 تا 12 تیرماه را به جنایات ایالات متحده آمریکا پرداخته شود. به همین منظور 12 تیرماه با عنوان افشای بشر آمریکایی نامگذاری شد.

وی در ادامه گفت: تصمیم براین شد بعد از نامگذاری روزی با این عنوان در آن زمان در فضای فرهنگی و هنری فعالیت‌هایی داشته باشیم که در نتیجه دبیرخانه دائمی را به این منظور تأسیس کردیم. در مسیر برگزاری و پیشبرد اهداف این جشنواره مؤسسه‌های مردم‌نهاد نیز همراه ما هستند.

آجرلو در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته اختتامیه این جشنواره 7 تیرماه برگزار شد، گفت: امسال تصمیم بر این شد که زودتر فراخوان جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی را اعلام کنیم. همچنین اختتامیه آن در 12 تیرماه 1396 خواهد بود.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در ارتباط با تغییرات حاصل شده در این دوره از این جشنواره نسبت به دوره گذشته آن عنوان کرد: در دومین دوره از برگزاری این جشنواره شاهد این تغییر در کلیت جشنواره هستیم ابتدا اینکه بخش بین‌الملل به جشنواره اضافه شده است چرا که مسئله حقوق بشر آمریکایی که لطمات زیادی از سوی آنها مطرح است به کشور ما محدود نمی‌شود بلکه سابقه طولانی در بسیاری از کشورهای جهان را دارد. به همین منظور سال گذشته کتاب پژوهشی را آماده کردیم که سه بخش اصلی دارد.

او در ادامه با اشاره به سه بخش اصلی کتاب پژوهشی که از آن یاد کرد، گفت: سه بخش اصلی کتاب مورد نظر به عنوان؛ 1. مسائل ضدحقوق بشر آمریکایی در درون آمریکا، 2. مسائل ضد حقوق بشری آمریکا نسبت به ایران و 3. مسائل ضد حقوق بشری آمریکا در سراسر جهان می‌پردازد. امسال نیز سه بخش اصلی موضوعی در جشنواره حضور دارد که از همان سه بخشی که عنوان شد وام گرفته است. 

آجرلو در ارتباط با دومین تغییر حاصل شده در جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: دومین تغییر در اضافه کردن بخش علمی پژوهشی به جشنواره است این در حالی است که در سال گذشته جشنواره تنها شاهد بخش هنری بود اما امسال بخش هنری به همراه پژوهش نیز برگزار خواهد شد. بخش ملی شامل موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر و نمایش رادیو ایست این عناوین در بخش هنر قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل، پوستر و کاریکاتور وجود دارد که در این عرصه‌های از کشورهای اسلامی و همسایه خودمان مشارکت گرفته‌ایم. در بخش علمی سه گرایش به ترتیب 1. کتاب «تألیف و ترجمه»، 2. رسانه‌های علمی «پایان‌نامه‌ها و متن‌های پژوهشی» و 3.گزارش‌های مستند اضافه شده است.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی گفت: رهبری به موقع و دقیق در ارتباط با مسئله حقوق بشری آمریکا صحبت کردند که ما نیز تلاش کردیم از این عنوان برای برگزاری و پرداختن به چنین موضوعی استفاده کنیم و اعلام می‌کنم که هیچ گرایش سیاسی به معنای حزبی نداریم و در واقع می‌خواهیم در جامعه به سمت روشنگری برویم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام میرلوحی طی سخنانی عنوان کرد: در 100 سال گذشته هر خباثت و جنایتی در بخش آسیا را شاهد بودیم دست دولت خبیث انگلیس در میان بوده است از شروع نهضت امام (ره) خباثت‌های دولت انگلیس و آمریکا شدت گرفت. این در حالی است که امروز منطقه زیر نگین جمهوری اسلامی ایران است. ما باید بتوانیم جنایت‌های آمریکا را به نسل بعد منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: فرزندان ما باید بدانند که هر فتنه‌ای در کشور ما بوده دست پلید آمریکایی‌ها در صحنه بوده است. ما با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه با آمریکا و بیش از 30 کشور دیگر می‌جنگیدیم. 

برپایه این گزارش، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری طی سخنانی عنوان کرد: خیانتی که آمریکا انجام داده آنقدر زیاد است که یک گوشه آنچه بر مردم ما از جانب آنها در سطح جهان رخ داده است، نمی‌شود.آنها با رسانه‌ها افکار عمومی را مدیریت می‌کنند و آنچه را دوست دارند به سایر مردم جهان نشان می‌دهند. امیدوارم با کمک هنرمندان ما جنایت‌های آنها به خوبی به نمایش درآید.

وی در ادامه افزود: حقوق بشر همانقدر که برای آمریکایی‌ها خوب است  به همان اندازه برای‌شان نقطه ضعف خواهد بود چرا که وضع‌شان در این موضوع خراب است. حقوق بشر آمریکایی یک طنز است.

مؤمنی شریف گفت: مبانی آمریکا با خیانت پایه‌گذاری شده است آنها دست‌شان به خون مردم بیگناه آلوده است و نسل‌کشی کرده‌اند. سرزمین‌شان که در ابتدا قریب 10 میلیون جمعیت داشت در ابتدا از بین بردند و طبق آمار چند سال پیش تنها 200 هزار نفر از آنها باقی مانده است. 

در ادامه مراسم تیزر جشنواره بین‌الملل حقوق بشر آمریکایی رونمایی شد و بعد از آن جمال شورجه به عنوان سینماگر طی سخنانی ضمن ابراز تأسف از حادثه ساختمان پلاسکو گفت:‌ این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم که ان‌شاءالله بتوانیم بخش کوچکی از جنایات آمریکایی‌ها را نشان بدهیم. شاید یک روز صفحه‌ای باز کنیم با عنوان دنیای عاری از آمریکا تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. 

وی در ادامه افزود:‌ امیدوارم روزی کتابی به نگارش در بیاید که جنایت آمریکایی را از بدو ورودشان به این سرزمین به نگارش در بیاید. چه می‌شود 3 سال تحقیق و پژوهش را سیمای ما کنار می‌گذارد و در جواب می‌گوید فعلاً صلاح نیست در خصوص آمریکا فیلم ساخته شود متأسفم برای کسانی که هنوز فکر می‌کنند که آمریکا کعبه آمال است. بهتر است کمی ببینیم که در کف خیابان‌های آمریکا چه اتفاقی می‌افتد هر کجا که توطئه است پای آمریکا نیز در میان است این هوشمندی رهبری بود که باعث شد این فضا مهیا شود. حقوق بشر آمریکایی طنز است به واقع امام راحل به درستی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرد.

برپایه این گزارش، در این مراسم پوستر دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی رونمایی شد. این در حالی است که پوستر به صورتی پازل‌گونه طراحی شده بود که هر کدام از مدیران و مسئولان حاضر در مراسم بتوانند با برداشتن قطعه‌ای از آن در رونمایی پلکانی پوستر شرکت کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7JN29M



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مؤمنی‌شریف: حقوق بشر آمریکایی یک طنز است/ شورجه:‌ برخی هنوز فکر می‌کنند آمریکا کعبه آمال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..