تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیکسل گوگل یا گلکسی اس 7 سامسونگ؛ کدامیک انتخاب بهتریست؟

پیکسل گوگل یا گلکسی اس 7 سامسونگ؛ کدامیک انتخاب بهتریست؟

سامسونگ و گوگل در سال گذشته با رونمایی از اسمارت فون های گلکسی اس 7 و پیکسل که هر دو از قابلیت ها و مشخصه های فنی قدرتمندی بهره می برند، بخش قابل توجهی از فروش گوشی های هوشمند جهان را از آن خود کردند. از این رو، رقابتی شدید میان این دو پرچمدار در بازار برای تصاحب عنوان پرطرفدارترین گوشی اندرویدی سال 2016 حکمفرماست. 

این دو محصول از مشخصات و ویژگی های نزدیک و تقریباً برابری برخوردارند که از میان آن ها می توان به دوربین و باتری قدرتمند، سنسور اثر انگشت و همچنین امنیت بالا در برابر نفوذ هکرها اشاره کرد. این مسئله باعث شده است تا انتخاب از میان این دو، برای بسیاری از خریداران گوشی های هوشمند کمی دشوار شود.

اگر شما نیز بر سر چنین دو راهی قرار گرفته اید و هنوز نتوانسته اید از میان این دو اسمارت فون، یکی از انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با تک شات همراه باشید چرا که قصد داریم با مقایسه ویژگی ها و مشخصات کلیدی این دو محصول، انتخاب را برایتان آسان‌تر کنیم.

1. نمایشگر

گوشی پیکسل گوگل از نمایشگر 5 اینچی فول اچ دی امولد بهره می برد و نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز برابر با 68.88 درصد عنوان شده است. اما گلکسی اس 7 به نمایشگر 5.1 اینچی کوآد اچ دی سوپر امولد با نسبت نمایشگر به بدنه 72.30 درصد مجهز شده است.

همچنین، رزولوشن نمایشگر پیکسل گوگل برابر با 1920 در 1080 پیکسل و رزولوشن نمایشگر گلکسی اس 7 برابر با 2560 در 1440 پیکسل عنوان شده است. از طرفی دیگر، پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلکسی 4، نمایشگر هر دو محصول را در بر گرفته است.

در خصوص تراکم پیکسل این دو گوشی نیز باید گفت که این میزان در پیکسل، 441ppi و در گلکسی اس 7، 576ppi ذکر شده است. ناگفته نماند که لبه های نمایشگر گلکسی اس 7 منحنیست و این ویژگی در پیکسل مشاهده نمی شود.

2. پردازنده و رم

اسمارت فون پیکسل گوگل از پردازنده چهار هسته ای (دو هسته با سرعت کلاک گیگاهرتز و دو هسته با سرعت کلاک گیگاهرتز) اسنپدراگون 821 بهره می برد و اسمارت فون گلکسی اس 7 از پردازنده چهار هسته ای (دو هسته با سرعت کلاک 2.15 گیگاهرتز و دو هسته با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز) برخوردار است. هر دو محصول به حافظه رم 4 گیگابایتی مجهز شده اند.

3. حافظه ذخیره سازی

سامسونگ در گلکسی اس 7 (نسخه عرضه شده در آمریکا) از حافظه داخلی 32 گیگابایتی استفاده کرده که این میزان حافظه از طریق کارت حافظه تا 256 گیگابایت قابل ارتفاست. اما گوگل، گوشی پیکسل خود را در دو مدل با حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی عرضه کرده است که امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی برای کاربران مقدور نیست.

4. دوربین

پیکسل گوگل از سنسور 12.3 مگاپیکسلی در قسمت پشتی به همراه فلش دوگانه LED و یک سنسور 8 مگاپیکسلی در قسمت جلویی بهره می برد. گلکسی اس 7 نیز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با فلش دوگانه LED و سنسور 5 مگاپیکسلی برای ثبت عکس های سلفی مجهز شده است.

از جمله ویژگی های دوربین پیکسل گوگل می توان به پشتیبانی از فوکوس خودکار، تثبیت کننده نوری تصویر، تگ گذاری بر اساس موقعیت جغرافیایی و قابلیت فیلم برداری HDR اشاره کرد. در خصوص ویژگی های دروبین گلکسی اس 7 نیز می توان مواردی همچون قابلیت تثبیت کننده نوری تصویر، فوکوس خودکار، گرفتن عکس های RAW، پانوراما و قابلیت ضبط HDR را نام برد.

5. باتری

ظرفیت ذخیره سازی باتری و یا همان مدت زمان نگهداری شارژ، یکی از ویژگی های کلیدی در محصولات هوشمند محسوب می شود که این میزان ظرفیت در پیکسل گوگل برابر با 2770 میلی آمپر ساعت و در گلکسی اس 7 سامسونگ برابر با 3000 میلی آمپر ساعت عنوان شده است.

گفتنی است اسمارت فون پیکسل از قابلیت مکالمه 26 ساعته (در حالت 3G) و گلکسی اس 7 نیز از قابلیت مکالمه 28 ساعته (در حالت 2G) برخوردار است. همچنین، کاربران می توانند با قابلیت شارژ سریع، تنها با 15 دقیقه شارژ گوشی پیکسل، به مدت 7 ساعت با آن کار کنند. این قابلیت در گلکسی اس 7 به گونه ایست که با 30 دقیقه شارژ، میزان شارژ گوشی به 50 درصد خواهد رسید.

6. سیستم عامل

گوگل اسمارت فون پیکسل خود را با سیستم عامل اندروید 7.1 عرضه کرد و این در حالیست که گلگسی اس 7، با سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو عرضه شد که البته دارندگان این گوشی می توانند آن را به اندورید 7.0 بروزرسانی کنند.

7. قابلیت های جانبی

هر دو گوشی به ویژگی هایی همچون شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و فشار سنج مجهزند. ناگته نماند که سنسور اثر انگشت نیز در هر دو گوشی مشاهده می شود اما با این تفاوت که این سنسور در گلکسی اس 7 در دکمه هوم جاسازی شده و در گوشی پیکسل، در قسمت پشتی گوشی مشاهده می شود.

8. قیمت

مدل 32 و 128 گیگابایتی پیکسل به ترتیب برابر با 649 و 749 دلار و گلکسی اس 7 نیز با قیمت 669.99 دلار در بازار به فروش می رسند.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیکسل گوگل یا گلکسی اس 7 سامسونگ؛ کدامیک انتخاب بهتریست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..