تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدابنده از کمبود منابع مالی برای احداث کتابخانه رنج می‌برد/اراه اندازی اولین کتاب رسان سیار روستائی زنجان در خدابنده

ساعت: 16:39 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013816

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده:

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: این شهرستان از کمبود منابع مالی خصوصا در بحث احداث کتابخانه در مناطق روستایی رنج می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی موسوی،رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق۲۴، با بیان اینکه این شهرستان از کمبود منابع مالی خصوصا در بحث احداث کتابخانه در مناطق روستایی رنج می‌برد، اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلاتی که در بخش کمبود کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد اما با این وجود تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نسبت به هشت ماهه گذشته سال جاری ۱۵٫۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳٫۷ مردم خدابنده در کتابخانه‌های این شهرستان عضو هستند، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای مطالعه یکی از مهم‌ترین علل افزایش رغبت مردم برای کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده ادامه داد: در راستای ایجاد این فرهنگ‌سازی در شهرستان خدابنده به‌عنوان اولین شهرستان استان کتاب‌رسان سیار روستایی راه‌اندازی شده است و این کتاب‌رسان در یک طرح و ایده نو ۱۰ منطقه روستایی از شهرستان از کتاب‌رسان سیار برای امانت گرفتن کتاب و استفاده از آن بهره‌مند می‌شود، این اتوبوس قفسه‌بندی شده و در این ۱۰ منطقه عضوگیری انجام می‌دهد.

موسوی اظهار کرد: خدابنده دارای یک باب کتابخانه است که از این تعداد شش باب در بخش شهری، ۴ باب کتابخانه روستایی در بخش‌های مختلف شهرستان و یک باب کتاب‌رسان سیار روستایی، در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

وی اضافه کرد: مهمترین عامل توسعه هر کشور، ارتباط مردم آن کشور با کتاب است و امیدوارم همه بتوانیم دست به دست هم داده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم.

*احداث بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی خدابنده

موسوی از احداث بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: کتابخانه خدابنده با مساحت ۸۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع احداث می‌شود.

مدیر کتابخانه های عمومی خدابنده ادامه داد: با تحویل زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به ارزش ۳۷۵میلیون تومان به اداره مسکن و شهرسازی خدابنده مقدمات راه‌اندازی پروژه احداث بزرگ‌ترین کتابخانه این شهرستان فراهم شده است.
وی با بیان این‌که اعتبارات مورد نیاز برای احداث این کتابخانه تأمین می‌شود، افزود: با مصوبه انجام شده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، فرمانداری خدابنده اعتبار اولیه این پروژه را تأمین می‌کند.
موسوی با اشاره به آماده بودن نقشه‌ها و طرح‌های پروژه احداث کتابخانه عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما به محض ایجاد شرایط مطلوب آب و هوایی برای آغاز به کار این پروژه اقدام می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با لزوم احداث کتابخانه مرکزی این شهر گفت: از آنجا که کتابخانه باید در یک فضای مفرح و توأم با آرامش باشد، باید در مکان یابی محل احداث بزرگترین کتابخانه مرکزی شهر قیدار وسواس و حساسیت ویژه ای به خرج داده شود لذا در نظر گرفته شده است که این کتابخانه در جاده حصار شهر قیدار احداث شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدابنده از کمبود منابع مالی برای احداث کتابخانه رنج می‌برد/اراه اندازی اولین کتاب رسان سیار روستائی زنجان در خدابنده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..