تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام آیت الله حائری شیرازی به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان

به گزارش رجانیوز، در پی حادثه ناگوار آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، آیت الله حائری شیرازی عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر نمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به چشم بصیرت بنگریم، تمام انبیاء، اولیاء و ائمه هدی (سلام‌الله‌علیهم) و حتی شهداءِ صالحین، مأموران آتش‌نشانی بوده‌اند که در میان آتش گداختۀ جهالتِ مردم، زندگی می‌کردند و می‌سوختند و می‌ساختند.

اما مأموران آتش‌نشانیِ خداوند، بر تمام آزار و اذیت آتش‌گرفته‌ها صبر می‌کردند تا آتش‌ها را خاموش کنند. به خاموشی‌های ابتدایی اکتفا نمی‌کردند بلکه به دنبال کانون‌های آتش می‌رفتند و تا همۀ کانون‌ها را خاموش نمی‌کردند آرام و قرار نداشتند و چه‌بسا زیر آوار تعصب‌ها، کینه، نفرت و جهالت انسان‌های نادان، زنده‌به‌گور می‌شدند.

ساختمان پلاسکو آتش می‌گیرد؛ همه از نزدیک شدن به آن اجتناب می‌کنند اما آتش‌نشانان به سمت قلب آتش می‌روند تا در طبقات مختلف ریشه‌های آتش را بخشکانند. وقتی حرارتِ آتش، ستون‌های آهنین را نرم می‌کند ساختمان فرو می‌ریزد و این انسان‌های فداکار را در خود فرو می‌برد.

در بیرون زنی که شوهر و فرزندانش در طبقات مانده‌اند هر چه می‌خواهند او را دور کنند نمی‌رود؛ می‌خواهد خبری از شوهر و فرزندانش بیابد. 

همۀ ما انسان‌ها گوشه کاری را گرفته‌ایم و «آتش‌نشان‌ها» مثل «مدافعین حرم» همیشه در کانون خطرند. خانواده‌های آن‌ها همیشه مثل خانوادۀ «مدافعین حرم» چشم‌انتظارند و گاه مثل «خانوادۀ شهدای مدافع حرم» خبر شهادت عزیزان را دریافت می‌کنند.

خداوند عادل است. پس جای شهدای آتش‌نشانی، در کنار شهدای مدافع حرم است و خانوادۀ آن‌ها نیز در حکم خانوادۀ شهدا خواهند بود. 

والسلام.

محی الدین حائری شیرازی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام آیت الله حائری شیرازی به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..