تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره حقوق بشر آمریکایی گرایش سیاسی ندارد

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین افتتاحیه مراسم و رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره حقوق بشر امریکایی با حضور دکتر اسماعیل اجرلو دبیر جشنواره و چند تن از هنرمندان مطرح کشور روز یکشنبه 3 بهمن ماه ساعت 15 در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: سال 94 مقام معظم رهبری موضوع حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند و گفتند که خوب است هفته‌ای به نام حقوق بشر آمریکایی داشته باشیم و  سال گذشته بخشی از دغدغه مداران این موضوع، دور هم جمع شدند و تصمیم بر آن شد که در سالگرد این بیانات مقام رهبری، فعالیتی هنری داشته باشیم و این بنای جشنواره ما شد که چند موسسه دیگر از ما حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری زمان اختتامیه جشنواره در روز دوازدهم تیر در خصوص تغییرات امسال نسبت به پارسال گفت: بخش بین الملل به جشنواره اضافه شده است به این دلیل که اقدامات نقض حقوق بشری در آمریکا فقط گریبانگر کشور ما نیست.

آجرلو ادامه داد: سه بخش اصلی امسال ما همان بخش‌های سال گذشته است ولی دومین تغییر آن این است که بخش علمی پژوهشی نیز به آن اضافه شده و جشنواره‌ای هنری، پژوهشی خواهیم داشت.
 
دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: موشن گرافیک، اینفو گرافیک، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی در بخش هنری و کاریکاتور و پوستر در بخش بین الملل است. در بخش علمی سه گرایش، کتاب، تالیفی و ترجمه، رساله های علمی و گزارش‌های مستند را داریم.

آجرلو بیان کرد: برای هر بخش کمیته داوران جداگانه در نظر گرفته شده است و مهلت ارسال آثار هم تا پایان اردیبهشت 96 است که در تیر ماه اختتامیه جشنواره در حوزه هنری برگزار خواهد شد.
 
دبیر جشنواره در بخش پایانی سخنانش از همه مردم و هنرمندان دعوت کرد تا در جشنواره‌ای که هیچ گرایش سیاسی به معنای حزبی ندارند، شرکت کنند. چون تلاش ما فقط نشان دادن و بروز دادن حقوق بشر آمریکایی است. 

سپس محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری اظهار داشت: جنایتی که آمریکا در کشورهای گوناگون انجام داده به قدری زیاد است که در مقابل جنایات آن در ایران چیزی نیست ولی ویژگی آن‌ها این است که رسانه‌ها را به دست می‌گیرند و اذهان را با خود همراه می‌کنند. پرداختن به حقوق بشر توسط آمریکا از طنز های روزگار ما است چون آمریکا بر پایه جنایت ساخته شده است.

مومنی شریف ادامه داد: من می‌خواهم کتابی به نام «تروریسم غرب» معرفی کنم، این کتاب اطلاعاتی را درباره نگاه دنیای غرب به انسان و انسانیت می‌دهد و بسیار تکان دهنده است که خودشان را انسان می‌دانند ولی بقیه را نه.

مومنی شریف در آخر گفت: هنرمندان ایرانی همیشه در مقابل ظلم و ستم پر کار و پر تلاش بوده‌اند اما امیدواریم که هنرمندان کشور های دیگر هم آثار خود را برای ما ارسال کنند.

همچنین جمال شورجه در این مراسم عنوان کرد: برگزاری این جشنواره را برای افشای بخش‌های کوچکی از جنایت‌های آمریکا به فال نیک می‌گیریم و شاید روزی صفحه‌ای باز کنیم با عنوان دنیایی عاری از آمریکا و خواهیم دید که چه دنیای پر صلحی خواهیم داشت. امیدواریم که با ظهور امام زمان (عج) این اتفاق بیفتد. من از ریاست حوزه هنری درخواست دارم که از پژوهشگران درخواست کرده و کتابی بنویسند تحت عنوان جنایت‌های آمریکا و خواهیم دید که چند جلد کتاب خواهد شد.

شورجه  ادامه داد: تا ما آماده نشده باشیم آقا ظهور نخواهد کرد و این تالیف بر گردن ما است که حالا که به ابزار هنر مسلطیم در خصوص روشنگری جامعه بکوشیم و همه جامعه‌ها باید آماده شوند و جامعه خودمان هم باید آماده شود، چون ما خودمان نیز در غفلت هستیم.

گفتنی است لوح تقدیر و سپاسی برای ارج نهادن به زحمات جمال شورجه در نظر گرفته شد که در پایان مراسم به او اهدا شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره حقوق بشر آمریکایی گرایش سیاسی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..