تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمر طولانی می خواهید؟ فلفل بخورید !

غذاهای تند دوست دارید؟ اگر این طور باشد، شاید عمر طولانی‌تری داشته باشید. محققان دریافته‌اند که مصرف فلفل تند، ۱۳ درصد کاهش آمار مرگ و میر را به همراه دارند – عموما در مرگ‌هایی که به علت بیماری‌های قلبی یا سکته اتفاق می‌افتند.
اگر به قرن‌های گذشته برگردیم، می‌بینیم که باور بر این بود که فلفل‌ها و ادویه‌جات برای درمان بیماری‌ها مفید هستند. اما به جز این مطالعه، تنها یک مطالعه‌ی دیگر است که در سال ۲۰۱۵ و در چین انجام شد و به بررسی مصرف فلفل و تاثیر آن بر مرگ و میر پرداخت. این مطالعه یافته‌های مطالعه‌ی پیشین را تایید می‌کند.
محققین با استفاده از داده‌های NHANES III – که در آن سلامت و تغذیه‌ی ۱۶۰۰۰ آمریکایی برای بیش از ۲۳ سال مورد بررسی قرار گرفت – مشخصات اولیه‌ی شرکت کنندگان نسبت به مصرف فلفل تند قرمز را بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که اکثر کسانی که فلفل تند قرمز می‌خورند،‌ این خصوصیات را دارند: جوان، مرد، سفید پوست، آمریکایی مکزیکی، متاهل، سیگار می‌کشند، الکل می‌نوشند، سبزیجات و گوشت بیشتری می‌خورند، کلسترول HDL کمتری دارند، درآمدشان کمتر است و تحصیلات پایین‌تری دارند.
نویسندگان مطالعه گفتند: با این که نسبت به مکانیسمی که فلفل می‌تواند مرگ را به تاخیر بیاندازد هیچ نظر قطعی‌ای وجود ندارد، اما شاید کانال‌های TRP که گیرنده‌های اصلی موادی مانند کپسایسین هستند که باعث تندی می‌شوند، بخشی از مسؤولیت این تاثیر را به عهده داشته باشند.
توضیحاتی در زمینه‌ی فواید فلفل تند قرمز برای سلامتی وجود دارد. به نظر می‌رسد که کپسایسین نقشی اساسی در مکانیسم سلولی و مولکولی برای پیشگیری از چاقی و تنظیم فشار خون در عروق کرونر داشته باشد و همچنین خصوصیات ضدمیکروبی داشته باشد که می‌تواند به شکل غیر مستقیم و با تاثیر گذاری بر بافت میکروبی روده، فرد را متاثر کند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمر طولانی می خواهید؟ فلفل بخورید !»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..