تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک استاد تاریخ: ایران در طول تاریخ بیشترین ارتباط را با اعراب داشته است

محمدتقی ایمانپور روز یکشنبه در نشست کمیسیون علمی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بهترین ارتباط ایران و اعراب در زمان یزدگرد اول پدشاه ساسانی شکل گرفت. او پادشاهی اهل تساهل، تسامح و خوش برخورد با اقلیتها بود و سپس در در زمان انوشیروان این ارتباطات به اوج خود رسید.
وی ادامه داد: روابط به اندازه ای گسترش یافت که تعداد زیادی از دبیران عرب در دربار ساسانیان حضور داشتند و همچنین رفت و آمدهای زیادی بین ایران و اعراب در جریان بود بطور که شهر حیره در کانون این تبادلات فرهنگی قرار داشت.
استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: همه ذوقها و اندیشه ها در جای خود محترم و ارزشمند بوده و مانند جویبارهایی هستند که به دریای عظیم انسانیت ریخته و آن را تغذیه می کنند.
محمد فاضلی افزود: در ارتباطات فرهنگی و ترجمه اشعار فارسی و عربی باید متن ادبی با تعمق خوانده شود و اگر هم می خواهد تحلیل شود به اقتضای زمان تفسیر و تحلیل گردد.
وی ادامه داد: به قول سقراط شاعران ملهم و افرادی الهام گیرنده هستند نه حکیم و بر اساس تصویر پیچیده ای که درذهنشان شکل می گیرد اشعاری را به زبان جاری می کنند.
نشست علمی گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب عصر یکشنبه دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است. اختتامیه این اجلاس دوشنبه چهارم بهم ماه است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک استاد تاریخ: ایران در طول تاریخ بیشترین ارتباط را با اعراب داشته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..