تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانم ها باید این علامت های سرطان را جدی بگیرند

بیماری سرطان تا کنون افراد زیادی را از پای درآورده است و این افراد مشکل شان این بوده که از قبل پیشگیری های لازم را به عمل نیاورده اند.اگر افراد هر چند وقت یک بار چکاپ انجام دهند قطعاً میتوانند قبل از هر اتفاقی پیشگیری های لازم را انجام دهند.برخی علامت ها هم هستند که بدون چکاپ وجود سرطان را در انسان نشان میدهند.

آزمایش های معمول ویژه بانوان مانند پاپ اسمیر و ماموگرافی نقش مهمی در مقابله با سرطان دارد اما کافی نیست. در واقع زنان باید به وضعیت بدن خود و تغییرات آن توجه کنند. شاید بسیاری از علایم و تغییرات جدی نباشد اما در صورت مزمن شدن باید توسط پزشک معاینه و درمان شود.

به نوشته سایت «MSN» بهتر است به علایم اولیه مربوط به سرطان قبل از این که بیماری حاد شود، توجه کرد. در این مطلب به برخی از علایم سرطان که در بیشتر موارد خانم ها به آن توجه نمی کنند، اشاره شده است که باید آن ها را جدی گرفت.

خس خس سینه یا کمبود نفس؛

یکی از علایم اولیه که بیماران سرطان ریه با آن روبه رو می شوند، کمبود نفس است. در سرطان تیروئید، بر اثر واردشدن فشار تومور یا غده روی نای مشکل تنفسی ایجاد می شود. هر نوع مشکل تنفسی مزمن را باید جدی گرفت.

درد قفسه سینه یا سرفه های مزمن؛

انواعی از سرطان ها از جمله لوسمی و سرطان ریه گاه همراه با علایم برونشیت یا سرفه های شدید است. این علایم با ویژگی مزمن بودن، از بین رفتن و بازگشت مجدد و به صورت تکرار چرخشی از سینه درد معمولی قابل تشخیص است. برخی بیماران مبتلا به سرطان ریوی از سینه دردی که به شانه یا قسمت پایین دست ادامه دارد، شکایت می کنند.

مشکل قورت دادن یا گرفتگی صدا؛

مشکل قورت دادن ممکن است یکی از علایم اولیه سرطان ریه باشد. گرفتگی صدا یا احساس سنگینی گلو یا گیرکردن چیزی در نای ممکن است از علایم اولیه سرطان تیروئید باشد.

تب های مکرر یا عفونت؛

تب یا عفونت مکرر ممکن است علایم لوسمی – نوعی سرطان گلبول های قرمز که در مغز استخوان آغاز می شود- باشد. لوسمی باعث می شود مغز استخوان، گلبول های سفید غیرعادی تولید کند که این امر توانایی بدن را برای مقابله با عفونت از بین می برد. اغلب پزشکان پس از معاینه مکرر بیمارانی که از تب، درد و علایم مشابه آنفلوآنزای طولانی مدت شاکی اند سرطان خون را تشخیص می دهند.

غده های متورم لنفاوی یا برآمدگی روی گردن، زیربغل یا کشاله ران؛

غده های متورم لنفاوی نشانه ایجاد تغییرات در سیستم لنفاوی است که ممکن است علامت سرطان باشد. به عنوان مثال، برآمدگی یا غده متورم لنفاوی زیربغل ممکن است از علایم سرطان سینه باشد. برآمدگی بدون درد روی گردن، زیربغل یا کشاله ران ممکن است از علایم اولیه لوسمی باشد.

نفخ یا بزرگی شکم؛

بیشتر زنانی که سرطان تخمدان آن ها تشخیص داده می شود، از نفخ بی دلیل در ناحیه شکم که ناگهان به وجود می آید، گله مند هستند.

احساس سیری و ناتوانی در خوردن ؛

یکی دیگر از علایم سرطان تخمدان این است که زنان اشتهای خود را از دست می دهند و با این که چند روز غذا نخورده اند میلی به غذا خوردن ندارند. نفخ یا بالارفتن وزن همراه با درد در ناحیه لگن یا احساس سیری بیش از حد را باید جدی گرفت.

درد شکم یا لگن؛

از آن جا که درد لگن به تنهایی ممکن است از علایم شایع فیبروز، کیست تخمدان و ناراحتی های دیگر دستگاه تناسلی باشد، پزشکان شکایت بیماران از درد لگن را به سرطان ارتباط نمی دهند. بنابراین یک معاینه کامل لازم است زیرا درد، گرفتگی در قسمت لگن و شکم همراه با نفخ ممکن است ازعلایم سرطان تخمدان باشد. همچنین بزرگ شدن طحال ممکن است درد شکم ایجاد کند.

خونریزی شدید غیرعادی در دوران قاعدگی یا خونریزی بین قاعدگی؛

این علامت ممکن است نشانه سرطان رحم باشد که با یائسگی اشتباه می شود.

خونریزی مقعدی یا مشاهده خون در مدفوع؛

در بیشتر موارد بواسیر به جای سرطان روده بزرگ تشخیص داده می شود. مشاهده کردن خون در مدفوع نیاز به معاینه دارد.

ناراحتی معده یا معده درد؛

گرفتگی عضله معده، ناراحتی مکرر معده ممکن است از علایم سرطان روده بزرگ باشد.

قرمزی، زخم و تورم سینه؛

تورم یا احساس ناراحتی، تغییر رنگ سینه به قرمز یا بنفش علایم خطر است. با مشاهده تغییرات غیرعادی در این قسمت از بدن باید به پزشک مراجعه کرد.

تغییر در نوک سینه؛

خارش و پوسته پوسته شدن نوک سینه را باید جدی گرفت.

کبودی بیش از حد یا خونریزی که متوقف نمی شود؛

این علایم ممکن است بیانگر حالت غیرعادی در گلبول های قرمز باشد که نشانه نوعی سرطان لوسمی است. بعضی از بیماران لوسمی دچار کبودی در قسمت هایی از بدن مانند انگشتان، دست ها، لکه های قرمز روی صورت، گردن و سینه می شوند. بعضی نیز از خونریزی لثه شکایت دارند.

خستگی مفرط؛

به طور کلی خستگی مفرط و احساس ضعف ممکن است از علایم انواع مختلف سرطان باشد، علت خستگی مفرط و بدون دلیل که با خوابیدن برطرف نمی شود، باید توسط پزشک بررسی شود.

کاهش وزن بدون دلیل؛

کم شدن وزن بدون ایجاد هر نوع تغییری در رژیم غذایی یا ورزش، جای سوال دارد. کاهش وزن از علایم اولیه سرطان روده بزرگ و گوارش است.

متورم شدن قسمت هایی از صورت؛

برخی از بیماران مبتلا به سرطان ریه با ورم، پف و قرمزی صورت رو به رو می شوند.

زخم یا برآمدگی پوستی که بهبود پیدا نمی کند؛

علاوه بر تغییری که در خال ها ایجاد می شود و ممکن است از علایم سرطان خون باشد، به برآمدگی های کوچک و لکه های خشک پوست نیز باید توجه کرد.

تغییر در ناخن ها:

تغییرات غیرعادی ناخن ها ممکن است از علایم انواع مختلف سرطان باشد. ردهای قهوه ای یا سیاه زیر ناخن ممکن است از علایم سرطان باشد. بزرگ شدن قسمت انتهای انگشتان یا ناخن هایی که از نوک به طرف پایین خم می شود ممکن است از علایم سرطان ریه باشد. سفید شدن ناخن ها ممکن است درست عمل نکردن کبد یا سرطان کبد باشد.

درد کمر با قسمت تحتانی؛

اغلب بیماران سرطانی می گویند درد کمر و قسمت تحتانی از اولین علایم سرطان کبد است. بیمارانی که به سرطان لوزالمعده مبتلا هستند از کمر درد مزمن رنج می برند. سرطان سینه نیز از طریق کمر درد تشخیص داده می شود. علت این درد این است که تومور موجود در سینه به طرف عقب روی سینه فشار وارد می کند یا این که سرطان به ستون فقرات یا دنده ها گسترش پیدا می کند.

منبع : بولتن نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانم ها باید این علامت های سرطان را جدی بگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..