تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عقلانیت و اعتدال چاره حل مشکلات امروز جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‎الاسلام نجف لکزایی  در کنفرانس بین‎المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدلال و عقلانیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروزه ما مسلمانان را به عنوان تنها دینی معرفی می‎کنند که پیروانش همدیگر را به قتل می‎رسانند.

وی گفت: درنده خویی‎هایی که در جهان اسلام رخ می دهد، ناشی از عوامل داخلی و خارجی است؛ قشر نخبه و دانشمند هستند که می‎توانند این عرصه را درمان کنند.

  حجت‎الاسلام والمسلمین لک زایی اظهارکرد: جهالت‎های علمی و عملی موجود در جهان اسلام، باید برطرف شود تا این رنج‎ها و ناامنی ها نیز کاهش پیدا کند؛ عقلانیت است که می تواند جایگزین جهل شود و اگر بر اساس عقل و خرد عمل کنیم، قوه غضبیه به جایی اینکه به درنده خویی میل پیدا کند به شجاعت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان میل خواهد کرد.

وی افزود: شجاعت و حکمت تحت ریاست عقل به عدالت ختم می شود و موجب می شود که از افراط و تفریط فاصله گرفته به امت وسطی که خداوند از ما خواسته است نایل گردیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: فردا ۳۰ ایده در پنل‏ های تخصصی مطرح می‎شود؛ ۵۳ ایده به دبیرخانه رسیده است که تحت دو عنوان فارسی و عربی منتشر شده است.

وی گفت: امیدواریم این کنفرانس مقدمه ای برای مجمع گفتگوهای ایران و عرب مبدل شود و این حرکت تازه، مجمعی برای حضور نخبگان جهان عرب و ایران باشد تا کسانی که به دنبال بهبود امور دین و دنیا و عقلانیت مردم خود هستند، در آن حضور یابند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: بانی این کنفرانس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و دفتر تبلیغات، دانشگاه ادیان، جامعه المصطفی(ص)، دانشگاه قم و… در این برنامه مشارکت داشتند.

وی افزود: مشکلات جهان اسلام موجب شد تا این کنفرانس برگزار شود؛ امروز بخش‎هایی از جهان اسلام گرفتار ناامنی و انحطاط امنیتی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عقلانیت و اعتدال چاره حل مشکلات امروز جهان اسلام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..