تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حاکمیت رفتارهای سیاسی تعارضی توسط حاکمان غربی در جامعه ایران/ ضرورت ویژه به بیداری جامعه اسلامی

حاکمیت رفتارهای سیاسی تعارضی توسط حاکمان غربی در جامعه ایران/ ضرورت ویژه به بیداری جامعه اسلامیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در برنامه مجمع علمی- دانشگاهی ایران و کشورهای عربی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: بیش از 150 سال است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشورهای مختلف تشکیل شده‌اند اما به سبب نگاهی که به آموزش عالی غربگرا در منطقه به وجود آمده متأسفانه ارتباطات علمی و فرهنگی میان دانشگاه‌های ما در منطقه بد شده است.

وی اظهار داشت: به سبب این افتراقی که حاصل شده است اندیشمندان ما (ایران و جهان عرب) از هم دور شده‌اند که به موجب این دوری کشورهای غربی و استعمارگر توانسته‌اند رفتارهای سیاسی تعارضی را در منطقه حاکم کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: ‌ما نیازمند یک بازسازی رفتاری در سطح اندیشمندان و دانشمندان منطقه هستیم جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در منطقه اسلامی الهام‌بخش سایر کشورها باشد که خوشبختانه بخش عظیمی از این کار انجام شده است. همانطور که روسای مختلف دانشگا‌ه‌ها همگی اتفاق نظر دارند که جمهوری اسلامی ایران توفیقات خوب علمی را کسب کرده است.

طهرانچی افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری دانشجویان و دانشگاه‌های کشور باید به دنبال بازسازی تمدن نوین اسلامی در منطقه باشند.

وی تأکید کرد: گفتگوهای فرهنگی میان ایران و جهان عرب برای ساختن فردایی موثر ضروری است. متأسفانه کشورهای غربی قصد دارند خود را پیشرو و سایر کشورها را پیرو قلمداد کنند و تمامی ارتباطات فقط به آنها منحصر باشد. طی نشست‌ها که هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که ارتباط نزدیک‌تر میان دانشگاه‌ها با منطقه شکل بگیرد.

در ادامه این مراسم ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: در گذشته افراد به دنبال شدن بودند ولی الان همگی در جستجوی داشتن هستند. در گذشته همگی در جستجوی کسب و دانش و عالم شدن بودند ولی متأسفانه اکنون افراد به دنبال کسب مدرک هستند.

وی اظهار داشت: آنچه جامعه علمی کنونی ما از آن دور شده است سیر درست است اسلام ما را تشویق کرده است به سمت سیر درست برویم و علم نافع را کسب کنیم. علم نافع سبب می‌شود اخلاق ما تغییر کند و به باور برسد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: برای اینکه علم نافع صورت گیرد باید عنایت و توجهی از جانب خداوند وجود داشته باشد در دنیا افراد بسیاری وجود دارند که توانسته‌اند با آرا و عقاید خود جهان را تغییر دهند بنا به گفته غزالی غفلت انسان را به نابودی می‌کشاند که ما امروزه نیز به دلیل همین غفلت از این دانشمندان برجسته ممتاز غافل شده‌ایم.

ابراهیمی ترکمان افزود: برای بیدار کردن یک انسان عاقل به جای دلیل علت لازم است در بحث اثباتی ممکن است بتوانیم با استفاده از دلیل یکدیگر را متقاعد کنیم ولی در اغنا تنها با استفاده از یک سکوت طرف مقابل مجاب می‌شود. امروزه دانشجویان ما باید اغنا شوند که توانایی قدرت لازم را دارند متأسفانه ما از آنچه داریم غافل هستیم و بر گزاری این نشست‌ها برای این است که فاصله ما و جهان عرب کمتر شود و بیداری تقویت شود.

وی یادآور شد: پدران ما درگذشته روابط غنی‌تری در علم داشتند ولی متأسفانه امروزه با وجود رشد تکنولوژی اخلاق و محبوبیت سیری نزولی را طی می‌کند. همین غفلت موجب شده است که گروه‌های تکفیری شکل بگیرد و وظیفه اساسی دانشگاه‌ها این است که غفلت‌زدایی را هر چه سریع‌تر انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حاکمیت رفتارهای سیاسی تعارضی توسط حاکمان غربی در جامعه ایران/ ضرورت ویژه به بیداری جامعه اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..