تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت غیر اخلاقی تیم وزارت بهداشت در ترک جلسه شورای عالی بیمه

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، خروج غیرمنتظره تیم وزارت بهداشت از جلسه شورای عالی بیمه را یک حرکت غیر اخلاقی و در راستای مقابله با خواسته های قانونی جامعه پرستاری کشور دانست.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، به تشریح جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: تعرفه های خدمات پرستاری در منزل، چند ماه قبل توسط معاونت درمان و پرستاری وزارت بهداشت به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال شد و طی چند جلسه کارشناس، این تعرفه ها با حضور نمایندگان بیمه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با عنوان این مطلب که در جلسات کارشناسی بررسی تعرفه های خدمات پرستاری در منزل شاهد غیبت و حضور ضعیف نمایندگان وزارت بهداشت بودیم، افزود: سرانجام با پیگیری های سازمان نظام پرستاری و همکاری دبیرخانه شورای عالی بیمه، موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل در دستور کار شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه قرار گرفت.

شریفی مقدم با اعلام اینکه جلسه روز گذشته شورای عالی بیمه به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای ۶ دستور کار بود، ادامه داد: در جلسه روز شنبه دوم بهمن ۹۵، علاوه بر اعضای ثابت شورای عالی بیمه، مسئولین سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی جامعه پرستاری نیز حضور داشتند.

به گفته قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، ششمین دستور کار شورای عالی بیمه موضوع تعرفه های خدمات پرستاری در منزل بود.

وی با اشاره به حضور معاونان درمان و پرستاری وزارت بهداشت به همراه تیم کامل این وزارتخانه در جلسه روز گذشته شورای عالی بیمه، افزود: متاسفانه دوستان وزارت بهداشت به محض اینکه نمایندگان پرستاری را دیدند، با رئیس جلسه (وزیر رفاه) صحبت کردند و خواستار خروج نمایندگان پرستاری از جلسه شدند.

شریفی مقدم ادامه داد: به دنبال این صحبت، رئیس جلسه نیز به نمایندگان پرستاری( رئیس کل و قائم مقام سازمان نظام پرستاری) پیشنهاد داد که نظرات شان را درباره تعرفه های خدمات پرستاری در منزل ارائه بدهند و جلسه را ترک کنند.

وی افزود: به رغم اینکه می دانستیم تعرفه های پیشنهادی وزارت بهداشت غیرکارشناسی و ضعیف است، ولی به جهت جلوگیری از هر گونه شائبه ای و بروز تنش و چالش در مسیر تصویب تعرفه ها، و با این اعتقاد که وزارت بهداشت بسته پیشنهادی را با حداقل تعرفه های پایه به شورای عالی بیمه فرستاده است، عنوان کردیم که تعرفه های وزارت بهداشت در خصوص خدمات پرستاری در منزل را تایید می کنیم.

شریفی مقدم گفت: در همین حین، معاونان درمان و پرستاری و تیم کارشناسی وزارت بهداشت در کمال بهت و حیرت حاضران، جلسه را ترک کردند. در حالی که ما داشتیم از طرح پیشنهادی آنها دفاع می کردیم و به دنبال آن، قرار بود ما جلسه را آنطور که رئیس جلسه عنوان کرده بود، ترک کنیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، افزود: در حالی که پیشنهاد تعرفه های خدمات پرستاری در منزل از سوی وزارت بهداشت ارائه شده بود و قاعدتا می بایست از آن دفاع می کردند.

وی گفت: تیم وزارت بهداشت در حالی جلسه را ترک کرد که بارها مدعی شده اند که در سال 93 می خواستند 200 خدمت پرستاری را از طریق شورای عالی بیمه در کتاب تعرفه ها اضافه کنند.

شریفی مقدم با انتقاد از حرکات و رفتارهای وزارت بهداشت در مواجهه با جامعه پرستاری کشور، افزود: جامعه پرستاری به این نتیجه رسیده است که در دوره 4 ساله وزارت بهداشت، هیچ وقت نیت و قصدی برای خدمت به پرستاری وجود نداشته و همواره با فرافکنی، خواسته اند که برنامه های خود را پیشش ببرند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، با انتقاد از حرکت غیر اخلاقی تیم وزارت بهداشت در ترک جلسه شورای عالی بیمه، افزود: این کار باعث شد تا نقاب از چهره واقعی وزارت بهداشت برداشته شود.

وی به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور، از زحمات دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاون این وزارتخانه که با سعه صدر و حسن نیت، با پرستاری همراه کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: بنده به نمایندگی از جامعه پرستاری، از سایر اعضای شورای عالی بیمه به جهت رفتار غیراخلاقی تیم وزارت بهداشت، عذرخواهی می کنم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت غیر اخلاقی تیم وزارت بهداشت در ترک جلسه شورای عالی بیمه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..