تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه احکام غسل و وضو با کاشت ناخن

همه احکام غسل و وضو با کاشت ناخن

 

بسیاری از خانمها برای زیبایی ناخن های خود اقدام به کاشت ناخن میکنند . در این مطلب از ایران ناز استفتائات مراجع تقلید مختلف در مورد نحوه ی غسل و وضو در صورت کاشت ناخن را میبینید . با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است

 

1-در نوشتار قبل «آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است» از نظر مراجع مطرح شد از اینجا کلیک کنید و در تکمیل نوشتار حاضر مطالعه نمایید.

 

2- برخی از مراجع در صورت وجود مانع در اعضای وضو علاوه بر وضو یا غسل جبیره، تیمم را هم لازم می دانند، اینجا کلیک کنید.

 

3-وضو و غسل جبیره ای: اگر برداشتن مانع به هیچ عنوان ممکن نباشد يا موجب حرج و سختي غير قابل تحمل باشد، به صورت جبيره اي وضو و غسل را انجام دهد یعنی در هنگام وضو و غسل به نیت وضو و غسل روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد. اینجا کلیک کنید. لازم به ذکر است اگر بتواند ناخن مصنوعی را بردارد و این کار را نکند و جبیره بگیرد، جبیره باطل است!.

 

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

 

س. اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، براى وضو و غسلش چه بايد بكند؟

 

ج. در صورت كاشت ناخن، براى وضو و غسل بايد مانع ـ ولو با صرف هزينه ممكن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امكان برطرف‌کردن آن نيست و يا رفع آن با مشقّت غير قابل تحمّل همراه بوده و يا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز بايد وضو يا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به اين كار كند و وضو و غسل‌هاى بعدى را بايد به‌صورت جبيره انجام دهد(يعنى با دست مرطوب مانع را مسح نمايد)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌هاي بعد ـ باشد و برطرف نكند، وضو و غسل جبيره باطل خواهد بود.

 

برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.

 

مطالب مرتبط:

 

نکاتی مهم قبل از کاشت ناخن

 

آیا کاشت ابرو مانع از صحت وضو می شود

 

کاشت ناخن و دلایل استفاده از آن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه احکام غسل و وضو با کاشت ناخن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..