تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره یک مجرم امنیتی

فروردین سال جاری بود که نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نازنین زاغری (تبعه ایرانی - انگلیسی) را در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل کردند.

براساس اطلاعیه ای که سپاه ثارالله استان کرمان در تاریخ 26 خرداد منتشر کرد: "زاغری در طول مدت بازداشت، در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است."
وی با عضویت در شرکت ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه های اصلی موسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس های رسانه ای و جاسوسی دولت های بیگانه فعالیت های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

زاغری در کجا فعالیت می کرد؟

نازنین زاغری در بنیاد چند ملیتی"تامسون رویترز" که شبکه وسیعی از رسانه‌ها را شامل می‌شود، فعالیت می کرد.{literal}{{/literal}خبرگزاری رویترز که یکی از غول‌های رسانه‌ای دنیا است و به 20 زبان در 94 کشور فعالیت می‌کند زیرمجموعه تامسون رویترز محسوب می‌شود.{literal}}{/literal}

بنیاد تامسون رویترز که مقر اصلی آن در منهتن نیویورک است، هر ساله در لندن و سایر پایتخت‌های اروپایی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبرنگاران جوامع در حال توسعه می‌کند؛ نکته جالب آنکه تمام هزینه‌های سفر و اقامت خبرنگاران توسط گردانندگان و سهامداران این بنیاد تامین می‌شود.

آنطور که خود زاغری مدعی شده از حدود 4 سال پیش تا به حال با بنیاد تامسون رویترز همکاری داشته است و مدیریت چندین پروژه آموزشی این بنیاد را در کشورهایی چون لبنان ، گرجستان ، اردن ، مراکش، برمه و برخی از کشورهای آفریقایی برعهده داشته است. نکته جالب آنکه وی همانطور که خود اقرار کرده است در پروژه‌های آموزشی‌اش تلاش کرده تا علاوه بر برقراری ارتباط با روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور هدف، به سناتورها و اعضای پارلمان این کشورها نیز نزدیک شود.

عمده ماموریت تفویض شده از سوی بنیاد تامسون رویترز به نازنین زاغری، پیشبرد پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری، برای اهداف براندازانه و جاسوسانه بود؛ زاغری را باید یکی از سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند دانست که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

بی‌تردید بنیاد تامسون رویترز که سهامداران و مالکان آن جزء کارگزاران نظام نئولیبرالی سرمایه داری هستند، دغدغه آموزش روزنامه نگاری توسعه محور به خبرنگاران جوامع عقب مانده را ندارند؛ بلکه عمده هدف آن‌ها، پیشبرد مولفه‌های جنگ نرم از قبیل تغییر ارزش‌های جوامع هدف مبتنی بر ارزش‌های جوامع لیبرال دموکراسی است؛ البته نباید از اهداف جاسوسانه آن‌ها که حاصل پیوندشان با نهادها و سرویس‌های اطلاعاتی دول غربی است، غافل شد.

بنیاد تامسون رویترز علاوه بر فعالیت در حوزه رسانه‌ای و تبلیغاتی، در امور خیریه‌ نیز فعال است؛ البته فعالیت‌های خیرخواهانه بنیاد مزبور، همچون فعالیت‌های رسانه ای‌اش صرفا پوششی برای امور اطلاعاتی و پیشبرد اهداف جنگ نرم است.

منبع:میزان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره یک مجرم امنیتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..