تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سایت “ساختمان پلاسکو” سایتی برای همدردی با جان باختگان این حادثه

سایت

روز سی ام دی ماه پلاسکو یکی از ساختمان های قدیمی ایران بر اثر آتش سوزی شدید فرو ریخت. روند خاموش کردن آتش توسط آتش نشانان به دلیل حضور مردم و شلوغ بودن اطراف ساختمان پلاسکو به سختی انجام می شد. پس از چند ساعت ساختمان به طور کامل فرو ریخت و خیلی از آتش نشانان زیر آوار گرفتار شدند و کشته شدند. متاسفانه در اطراف ساختمان مردم موبایل به دست، سلفی های عجیب و غریب با آوار ساختمان و همچنین با ساختمان سوخته می گرفتند و به دلیل همین ازدوحام، باعث کند شدن امدادرسانی به ساختمان پلاسکو شدند. اما متاسفانه یکی از عواملی که باعث شد آتش خاموش نشود همین ازدحام همین مردم در اطراف ساختمان بود. فیلم و عکس گرفتن مردم در آن وضع باعث دردسر برای آتش نشانان و همچنین به خطر افتادن جان همین موبایل به دست ها بود. اما آه و افسوس از این مردم …

سایت پلاسکو برای همدردی با جان باختگان و قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو در دسترس است. می توانید با کلیک بر روی ساختمان پلاسکو وارد این سایت شوید.

اطلاعاتی در مورد ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در ضلع شرقی چهارراه استانبول، تهران بود و از آن به‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن خاورمیانه یاد می‌شد. این ساختمان ۱۷ طبقه از اسکلتِ فلزی که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده بود، یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود.ساختمان پلاسکو در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۹۰ واحد تجاری در آن نابود شد.ساختمان پلاسکو درحالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان درحال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند.ساختمان پلاسکو در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین بلندمرتبه‌های تهران شمرده می‌شد. ساختمان پلاسکو نماد تهران جدید و معماری مدرن در پایتخت و به عنوان یک مونومان شاخص شهری محسوب می‌شد.ساختمان پلاسکو با ارتفاع ۴۲ متر از زمان ساخت در ۱۳۳۹ به مدت سه سال بلندترین ساختمان تهران بود تا اینکه در سال ۱۳۴۲۲ ساختمان فعلی بورس تهران با ارتفاع ۶۸ متر عنوان بلندترین ساختمان پایتخت را از پلاسکو گرفت.

حادثه ساختمان پلاسکو

در صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ و حدود ساعت ۷:۵۹ صبح، طبقات هشتم و نهم این ساختمان که بیشتر شامل واحدهای تولیدی لباس بودند و در شیفت شب هم به کار می‌پرداختند دچار حریق شد[۲۲]پس از حضور مأموران آتش‌نشانی و حوالی ساعت ۱۱۱ صبح در حالی که گفته می‌شد آتش مهار شده است ناگهان آتش از بخش شرقی ساختمان زبانه کشید و دیوار شمالی ساختمان پلاسکو نیز به طور کامل فرو ریخت. سرانجام در حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح پس از گذشت ۳٫۵ ساعت از شروع آتش‌سوزی کل ساختمان به طور عمودی فرو ریخت. پس از مهار نسبی آتش در ساعات اولیه، تعدادی از مغازه‌داران این پاساژ برای خارج کردن کالاهای خود به داخل هجوم برده بودند، همچنین تعداد قابل توجهی آتش‌نشان در هنگام ریزش ساختمان در ساختمان حضور داشتند.

بر اثر این حادثه حدود ۳۷ نفر زخمی شدند. برآوردهای اولیه، حاکی از احتمال حضور ۳۰تن در هنگام ریزش ساختمان است. هنوز آمار دقیقی از کشته‌شدگان ارائه نشده است.[نیازمند منبع] بهنام میرزا خانی یکی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب بود که به علت شدت جراحات در بیمارستان شهید مطهری تهران درگذشت.

22 ژانویه 2017




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سایت “ساختمان پلاسکو” سایتی برای همدردی با جان باختگان این حادثه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..