تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه زابل در هیچ لیست سیاهی قرار ندارد

دکتر محمد اله بخش، معاون پژوهشی دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دانشگاه زابل در هیچ لیست سیاهی نه ملی و نه بین المللی قرار ندارد و طبق رتبه بندی موسسه ISC ، دانشگاه زابل در سال ۱۳۹۱ در جایگاه ۳۴ و در سال ۹۴-۹۳ در جایگاه ۴۲ کشوری قرار داشته است.

وی افزود: از مهرماه سال ۱۳۹۴ تاکنون رتبه بندی جدیدی منتشر نشده است و در سیستم های رتبه بندی بین الملی نیز اکثر دانشگاه های کشور و از جمله دانشگاه زابل حضور نداند.

وی گفت: تنها یک سیستم رتبه بندی وجود دارد که در آن رتبه ای برای دانشگاه های داخلی مطرح شده و آن سیستم Webometric است که البته این سیستم دانشگاه ها را رتبه بندی علمی نمی کند و سیستم رتبه‌بندی Webometric که از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده معیاری برای بررسی و ارزیابی حضور و تاثیر دانشگاه‌ها در شبکه جهانی است.

معاون پژوهشی دانشگاه زابل افزود: به عبارت دیگر رتبه‌بندی فوق با هدف حمایت از دسترسی باز (Open Access) به اطلاعات، نحوه حضور دانشگاه‌ها در وب و میزان اطلاعات علمی در دسترسی پایگاه‌های اطلاعاتی آنان را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌ کند.

وی تصریح کرد: این رتبه‌بندی هیچ ارتباطی با کیفیت علمی دانشگاه و شاخص‌های پژوهشی آن ندارد و لازم به ذکر است رتبه‌بندی فوق دو مرتبه در سال در ژانویه و ژوئیه به روزرسانی می‌شود.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در دانشگاه زابل مبنی بر حمایت و ارتقای کیفیت پژوهشی مشتمل بر اعطای پژوهانه، تشویق مقالات، نظم و انضباط اداری و تسریع فرایندها، اتوماسیون، هدفمند کردن جلسات پژوهشی، بازنگری آیین‌نامه‌های داخلی، اجرای دقیق قوانین ابلاغی از سوی وزارت متبوع و تبیین سیاسگذاری کلان در حوزه وظایف پژوهشی اعضای محترم هیأت علمی انتظار می‌رود رشد قابل قبولی در جایگاه پژوهشی دانشگاه زابل ایجاد شود.

اله بخش افزود: از راهبردهای اصلی دانشگاه زابل نگاه علمی به معضلات و مشکلات منطقه و ارائه راهکارهای متناسب با آن و بر مبنای مبانی علمی، خرد جمعی و تجربیات محلی است، با این رویکرد دانشگاه زابل ضمن شناسایی معضلات اصلی منطقه اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس ها و نشست های تخصصی متعدد کرده است.

وی گفت: کنفرانس بین الملی علوم گوهر- از دانایی تا دارایی و چهاردهمین کنفرانس ملی بیوشیمی فیزیک ایران از جمله مهمترین کنفرانس های برگزار شده در دانشگاه زابل است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه زابل در هیچ لیست سیاهی قرار ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..