تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناگزیر به استفاده از خودرو وانت در مناطق سخت گذر هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، دانش هاشمی پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اظهارهمدردی و ابراز تاسف از حادثه خودروی دانش آموزان بشاگردی که منجربه فوت یکی از دانش آموزان شد، بیان داشت: آموزش و پرورش هرمزگان برای رفع مشکلات و تنگناها ، درمسیر برنامه های خود، نیازمند حمایت همه جانبه است و همه باید در کنار این مجموعه باشند.

هاشمی پور با تاکید بر اینکه عمیقا از تکرار این قبیل حوادث متاثر است، افزود: موضوع سرویس مدارس تنها در حیطه مسئولیت های آموزش و پرورش نیست و علاوه بر نهادهای دیگر، خانواده ها نیز نقش مستقیمی در این امر مهم دارند.

وی ادامه داد: این مهم به معنای این نیست که آموزش و پرورش در قبال این رخدادهای غیرمنتظره احساس مسئولیت نمی کند چرا که صرف نظر از مسئولیت اجرایی باید مسئولیت اجتماعی را هم مد نظر داشته باشیم و همه در قبال مشکلات جامعه خود را مسئول بدانیم.

مدیر کل آموش  پرورش هرمزگان تاکید کرد: احساس مسئولیت درآموزش و پرورش اصل بنیادین است و اگر چه بسیاری از مسائل از عهده این مجموعه خارج است و یا مربوط به وظایف مسئولان دیگر و واحدهای برون سازمانی است اما همه ما یک جمع واحد هستیم و باید در مشکلات و دستاوردها خود را سهیم و مسئول بدانیم.

به گفته هاشمی پور، اگر چه مدیریت موضوع و پرداخت هزینه این خودرو برعهده اداره کل کمیته امداد بشاگرد بوده و اقدام به جابجایی دانش آموزان خوابگاهی تحت پوشش خود می کرد اما آموزش و پرورش خود را از این مسئولیت جدا نمی داند و اعتقاد داریم همه باید در یک فرایند مسنجم برای نیل به اهداف توسعه تکمیل کننده همدیگر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی نمی تواند به تنهایی از عهده همه مشکلات و چالش ها بربیاید و در یک جامعه توسعه یافته نیز آموزش و پرورش مورد حمایت همه آحاد جامعه قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تکرارحادثه برای خودروی حامل دانش آموزان در منطقه بشاگرد، یادآورشد: اگر چه با تمرکز بر جلب و جذب منابع و امکانات بیشتر و همچنین توسعه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی همه توان خود را با استفاده از ظرفیت ها و منابع برای رفع مشکلات جابجایی دانش آموزان، به کار گرفته ایم اما باید این واقعیت را هم مدنظر داشته باشیم که در بشاگرد به لحاظ مشکلات زیرساختی و سخت گذر بودن مناطق روستایی، ناگزیر به استفاده از این نوع خودرو برای جابجایی دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان بشاگرد به دلیل محرومیت های خاص که از گذشته وجود داشته است دارای زیرساخت های مناسب ارتباطی در مناطق روستایی نیست و برای جابجایی، وسیله ای غیر از وانت در مناطق سخت گذر امکان تردد ندارد، ضمن اینکه در این شهرستان توسعه شرکت های حمل و نقلی با بهره مندی از خودروهای مناسب یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پروش هرمزگان همچنین بیان داشت: برای اینکه بتوانیم مشکلات آموزش و پروش را به حداقل برسانیم و همه توجه متولیان تعلیم و تربیت معطوف امرآموزش و رشد شاخص ها باشد، باید توجه بیشتری به این مجموعه در بحث اعتبارات و امکانات و توسعه مدارس شبانه روزی شود.

وی یادآور شد: برای رسیدن به این مهم آموزش پرورش هرمزگان براستفاده از ظرفیت خیرین عزیز و حمایت مضاعف مقامات عالی استان و کشور متمرکز است که جا دارد از همراهی و حمایت همه دلسوزان آموزش و پرورش خصوصا نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس قدردانی داشته باشیم.

گفتنی است بدنبال حادثه واژگونی خودروی نیسان حامل دانش آموزان خوابگاهی کمیته امداد بشاگرد که از روستای درکاه به سمت خمینی شهر در تردد بود، یک دانش آموز جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان میناب اعزام شدند.

در همین حال عبدالرضا روشن ضمیر، رئیس اداره آموزش و پرورش بشاگرد، با حضور در بیمارستان میناب مقدمات ترخیص دو دانش آموز مصدوم را فراهم کرد و در حال حاضر فقط یک دانش آموز که حال وی رضایت بخش است جهت پیگیری روند درمانی در بیمارستان میناب با حمایت آموزش و پرورش بستری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشاگرد با تاکید بربسیج همه امکانات برای به حداقل رساندن مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان،اظهارکرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان از لحظه وقوع حادثه با پیگیری امور و دستورانجام اقدامات لازم ، توجه ویژه ای به این مهم داشته اند و با جدیت پیگیر رفع چالش های آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در سطح مقامات عالی استان، نمایندگان مجلس و مقامات وزارتخاته هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناگزیر به استفاده از خودرو وانت در مناطق سخت گذر هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..