تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علمای جهان اسلام برای همگرایی اسلامی دولتمردان را تحت‌فشار قرار دهند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش عناصر فرهنگی در تحقق عقلانیت انسانی گفت: به‌منظور دستیابی به همگرایی اسلامی علما وظیفه تحت‌فشار قرار دادن دولتمردان را به عهده‌ دارند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واعظی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به انواع درگیری‌ها و چالش‌های موجود در جهان اسلام اظهار داشت: حقایق تلخی در جهان اسلام وجود دارد که خشونت مذهبی و برادرکشی ازجمله آن‌ها است.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به وجود افراطی‌گری در میان برخی گروه‌ها گفت: افراطی‌گری مشکلات خاصی را به دنبال دارد که کنش‌های اجتماعی و رفتارهای نامتعارف ازجمله آن‌ها است.
 
وی بیان کرد: عقلانیت و اعتدال دو مقوله مرتبط با یکدیگر هستند که با عناصر اعتقادی و رفتاری و کنش‌های اجتماعی ارتباط مشخصی برقرار می‌کنند.
 
واعظی با اشاره به تأثیرپذیری مقوله اعتدال گفت: برخی از افراد شخصیت کنش‌پذیر دارند که رفتاری مغایر با اعتدال است این افراد ازنظر خود عملکردشان صحیح است اما رفتار آن‌ها از نظر عقلانیت جایگاهی ندارد.
 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به افراطی‌گری‌های مذهبی و جنگ‌های داخلی قرون‌ وسطی ادامه داد: خشونت و برادرکشی پدیده نوظهور عصر معاصر نیست و بامطالعه تاریخ جهان غرب بیشتر از جهان اسلام با این پدیده‌ها مواجه بوده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: خشونت مذهبی و جنگ داخلی نمونه‌های فقدان عقلانیت و اعتدال هستند و غرب برای کنترل خشونت‌های نژادی راهکارهایی از قبیل ترویج سکولاریسم را ارائه کرده است.
 
واعظی با اشاره به نقش عناصر فرهنگی در تحقق عقلانیت انسانی ادامه داد: علمای جهان اسلام به‌منظور دستیابی به همگرایی اسلامی وظیفه تحت‌فشار قرار دادن دولتمردان را به عهده‌ دارند.
 
انتهای پیام/ح



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علمای جهان اسلام برای همگرایی اسلامی دولتمردان را تحت‌فشار قرار دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..