تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معضل سگ های ولگرد هم چنان گریبان گیر اهالی شهرستان طارم است+تصاویر

ساعت: 14:06 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013680

متأسفانه امروزه شاهد رها سازی سگ های ولگرد در بعضی نقاط این شهرستان توسط افراد ناشناس هستیم شایسته است توجه مسئولین زیربط به این امر افزایش یابد تا شاهد تلفات انسانها نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار برگ زیتون، عبور سگ ها از خیابان و میادین شهرها و روستاهای شهرستان طارم  به صورت  شبانه روز  به معضلی برای شهروندان طارمی تبدیل شده، که علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهر را نیز تهدید می کند.

مشکلات بهداشتی پرسه آن ها از یک سو و حرکت گروهی برای یافتن غذا هم از طرف دیگر نه تنها چهره ناپسندی به شهر می دهد بلکه گاهی موجبات رنجش شهروندان عزیز را فراهم کرده است.

IMG_0191

سگهای ولگرد بعنوان یکی از عوامل اصلی حمله و گزش به انسان مطرح هستند که موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها شده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده‌کننده پارکها و تفرجگاه‌ها مطرح می‌باشند .

IMG_0227

گفتنی است سگها دارای قابلیت و پتانسیل تولید مثلی بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگهای ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش یافته که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

بدیهی است توجه به معضلات و بیماریهای منتقله توسط حیوانات موذی و مبارزه و جمع آوری سگهای ولگرد به همان اندازه ی جمع آوری زباله های شهری و بیمارستانی ارزشمند است.

IMG_0236

متأسفانه چند صباحی است سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌های شهرها و روستاهای شهرستان طارم پرسه می‌زنند که برای جلوگیری از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد نیازمند راهکار جدی است در این راستا شهرداری با مدیریت جدید می تواند اقدامی فوری انجام داده و بیش از این موجبات انبساط خاطر شهروندان طارمی را فراهم نکند.

IMG_0232

IMG_0233

قادرمحمدی یکی از شهروندان طارمی در گفت و گو با خبرنگار برگ زیتون، اظهار داشت: متأسفانه امروزه شاهد رها سازی سگ های ولگرد در بعضی مناطق شهرستان طارم توسط افراد ناشناس هستیم که علاوه بر خسارت مالی، تهدیدی برای سلامتی افراد جامعه بشمارمی آید شایسته است توجه مسئولین زیربط به این امر افزایش یابد تا شاهد تلفات انسانها نباشیم.

IMG_0221

یاسر نوروزی شهروند دیگر طارمی با بیان اینکه بعضی از بیماریها از حیواناتی مانند سگ به انسانها انتقال می یابد افزود: این بیماری ‌ها می ‌توانند سیستم ایمنی را درگیر کنند، باید در مورد تماس حیوانات با مُسن ‌ترها، نوزادان، کودکانی که در حال آموزش راه رفتن هستند، افراد تحت درمان بیماری های سرطانی، افرادی که به ‌تازگی جراحی پیوند عضو داشته ‌اند و افرادی که بیماری‌ های خود ایمن دارند توجه‌ ویژه‌ای صورت گیرد.

شهروند دیگر طارمی اظهارداشت: با ورود دامداران طارمی از ییلاق به قشلاق بعلت نزدیکی مکان دامداریها به محل زندگی انسانها شاهد حضور چنین حیوانات ولگردی در داخل روستاها و شهرهای این شهرستان هستیم که گاهی اوقات ایاب و ذهاب مردم و تردد وسائل نقلیه را نیز با مشکل مواجه می سازند.

هاری

هاری بیماری ویروسی فوق العاده کشنده است که موجب عفونت مرکز دستگاه عصبی می گردد. تمامی حیوانات خونگرم ممکن است به آن دچار شوند و به وسیله ی گاز گرفتن توسط حیوانات هار بیماری انتقال می یابد.

سگ هار به طرز خطرناکی حالت تهاجمی به خود گرفته، تمایل شدیدی به گاز گرفتگی اشیاء، حیوانات و انسان، از جمله صاحب خود نشان می دهد و اغلب خود را نیز گاز گرفته و زخم های شدیدی در بدن ایجاد می نماید. سگ هار تمایل به ترک محل سکونت داشته و به سگ ها و حیوانات دیگر حمله می نماید. در مرحله آخر بیماری، تشنجات عمومی متداول می باشد.

اهمیت هاری از نظر بهداشت عمومی بر اساس تعداد موارد بیماری نبوده بلکه در رابطه با مرگ و میر شدید ناشی از بیماری که عملاَ ۱۰۰ درصد بیماران را در بر می گیرد می باشد و نیز برخورد فکری و احساسی، رنج و اضطراب افراد گاز گرفته شده در ترس از ابتلا به بیماری نیز، خالی از اهمیت نیست، همچنین، خسارت اقتصادی ناشی از صرف مدت زمان و طول درمان ضد هاری را شامل می گردد.

گاز گرفته شدن توسط حیواناتی مانند گربه، خفاش، موش، گرگ و راکون هار نیز می ‌تواند منجر به هاری شود  به ‌هر حال اگر انسانی توسط حیوانی مشکوک گزیده شد، باید بلافاصله از سرم ضد هاری استفاده شود. تزریق به‌ موقع این سرم می ‌تواند از مرگ فرد جلوگیری کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معضل سگ های ولگرد هم چنان گریبان گیر اهالی شهرستان طارم است+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..