تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل باعث معرفی محصولات مازندران می‌شود/ امام جمعه آمل: راه‌اندازی فاز نخست مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران در خرداد 96

ساعت: 14:02 منتشر شده در مورخ: 1395/11/03 شناسه خبر: 1013729

آیت‌الله طبرسی گفت: باتوجه به اینکه محصولات کشاورزی مازندران زیاد است چیزی که بتواند رسالت‌های این استان را معرفی کند در این سال‌ها انجام نشد، ساخت چنین مرکز بین‌المللی موجب معرفی محصولات مازندران می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سفیر هراز، آیت‌الله نورالله طبرسی در بازدید از پروژه بزرگ مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل با بیان اینکه احداث چنین مرکز بزرگی یک کار عادی و معمولی نیست، گفت: باتوجه به اینکه محصولات کشاورزی مازندران زیاد است چیزی که بتواند رسالت‌های این استان را معرفی کند در این سال‌ها انجام نشد و برای کشور و خارج از کشور شناخته شده نیست؛ ساخت چنین مرکز بین‌المللی با وجود سرمایه‌گذاران دلسوز موجب معرفی محصولات مازندران می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه هر سال کشت و برداشت برنج هم‌زمان با واردات برنج از سویی انجام می‌شد که این امر برای کشاورزان سخت بود واظهار کرد: برنجی که با زحمت و به رنج بدست می‌آید و کشاورزان با زحمات بسیار در آن زمان به تولید برنج  و 60 سال نیروی خود را برای آن بکار می‌برند موقع برداشت محصول با چنین وضعیتی روبه‌رو می‌شدند، که مطلوب نبود.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اکنون احداث چنین مراکز قدرتمندی برای زدن حرف اول مناسب است و  باید برای حمایت تولید برنج گام موثری برداشت، ادامه داد: ساخت مرکز بین‌المللی تجارت برنج کار بسیار مناسبی است، این فکر به عده‌ای الهام شد که مازندران مرکز برنج کشور شود تا یک کار بزرگی انجام شود.

 

طبرسی با اشاره به اینکه اگر چه ساخت چنین مکانی دیر انجام شد اما کار بسیار مهمی در دستور کار قررار گرفت و خاطرنشان کرد: شعاع مدیریتی کل استان و کشور را در دسترس دارد و برای تکمیل مرکز باید این وحدت و اتحاد ادامه پیدا کند.

 

 

وی با اشاره به وجود سوابق علمی و فلاسفه و علما بسیار در شهر آمل، یادآور شد: امید است با ساخت این پروژه بزرگ، شهرستان آمل به ثمره و جایگاه مهمی برسد اگرچه با اتحاد خیلی از کارها بزرگ را نیز می‌توان ارتقا داد.

 

امام جمعه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه آمل در سال 95 شاهد حوادث طبیعی با خسارت بسیاری بود که بارش برف یکی از این حوادث است، گفت: با وجود این بارش و خسارت زیاد نماینده ولی فقیه در استان توجه خاصی به این شهرستان نشان دادند و بخشی از مشکلات مردم با پیگیری ایشان رفع شد.

 

 

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با اشاره به خسارت زیاد آسیب‌دیدگان و  نیاز آنها به وام و تسهیلات بانکی با بهره مناسب از استان، تصریح کرد: ساخت چنین پروژه بزرگی با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، کمک موثری بر رسیدن اهداف این راه است.

 

وی از راه‌اندازی این مرکز در خرداد ماه سال 96 خبر داد و مطرح کرد: با توسعه مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران امید است که این مرکز به‌عنوان مرکز پررونق بین‌المللی تجارت برنج کشور شود.

 


همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل گفت: در اقتصاد امروز با تمرکز بزرگ و مقیاس با شیوه‌های جدید، برای توسعه صنعت لازم است.

 

محمد محمدپور با اعلام اینکه برنج هویت مازندران است که نه تنها اقتصاد و تولید بلکه فرهنگ و میراث فرهنگی این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم بعد از برداشت برنج در تجارت آن نیز حرف اول را در کشور بزنیم، تاکنون چنین مرکزی برای تنظیم بازار، پژوهش‌محوری نه تنها در مازندران که در داخل کشور نداشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه امروزه با وجود جدیدترین دستگاه‌های دنیا با وجود تک‌بعدی بودن به جوابی نمی‌رسیم و چنین مرکزی برای کشور و مازندران لازم بود و ادامه داد: این مرکز حاصل کار زحمات این سهامداران است و اگر صدها حوزه فعالیتی در گوشه کنار استان باشد با چنین مجموعه‌ای شکل نمی‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران سهامداران مرکز بین‌المللی تجارت برنج تاکنون نقش بزرگی از این کار را پیش برده‌اند و خاطرنشان کرد: اما هنوز بخش‌هایی است که با اتحاد، وحدت، هم‌افزایی و هم‌رایی، صداقت به عنوان یک اعتبار پابرجا می‌توان به اتمام رساند.

 

 

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت مرکز بین‌المللی توسعه تجارت برنج ایران در آمل باعث معرفی محصولات مازندران می‌شود/ امام جمعه آمل: راه‌اندازی فاز نخست مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران در خرداد 96»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..